مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

۱۷ مخزن ذخیره آب در استان بوشهر در حال ساخت است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هدف پایداری آب شرب هم‌استانی‌ها به ۱۷ مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۶هزار مترمکعب در استان در حال ساخت است.

ابوالحسین عالی در آیین آغاز عملیات اجرایی مخزن ۲ هزار متر مکعبی دالکی، بیان کرد: این شهر تا پیش از این مخزن ذخیره آب نداشت که چنین وضعیتی تامین آب پایدار مردم این شهر را در روز‌های متعددی از سال به مخاطره می‌انداخت.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های ساخت مخزن ذخیره آب در استان بوشهر، افزود: علاوه بر دالکی، اکنون ۱۷ مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۶هزار مترمکعب در استان در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: از جمله این مخزن‌ها می‌توان به مخزن پنج هزار مترمکعبی در تنگ ارم، برازجان و چاه مبارک، مخزن سه هزار مترمکعبی در سالم‌آباد و بندر رستمی و مخزن ۵۰۰ مترمکعبی پرگانک، سیراف، گلستان و چاوشی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در بندر امام حسن، کلمه، ریز، انارستان و دمیگز (دیر) نیز مخزن دو هزار مترمکعبی و همچنین در هلیله و بندرگاه، بنه‌گز، کلمه، بهر باغ و خیرآباد مخزن یک هزار مترمکعبی در حال ساخت است که با تکمیل این طرح‌ها پایداری آب شرب این شهر‌ها و روستا‌ها به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

عالی گفت: براساس برنامه زمان‌بندی تعدادی از مخزن‌های ذخیره آب در استان بوشهر همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: ساخت این مخزن‌ها کمک می‌کند تا در صورت قطع آب یا افت فشار ناشی از بروز حادثه در شبکه، تامین آب مشترکان به صورت پایدار محقق شود.