وزیر کشور

ساماندهی ته لنجی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: ساماندهی کالای همراه ملوان موسوم به ته لنجی از اولویت های مهم و اساسی دولت سیزدهم است.

احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نشست با ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان اتحادیه‌های لنجداران در بوشهر و ارائه برخی درخواست‌ها در خصوص ته لنجی اظهار کرد: دولت در این خصوص محکم وارد شده و در تلاش برای ساماندهی مساله ته لنجی است.


وی افزود: مساله کالای همراه ملوان در زمان حاضر در قالب یک مصوبه قانونی در اختیار شورای نگهبان قرار دارد که این شورا باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

نگرانی لنجداران برطرف می شود

وزیر کشور تصریح کرد: تا قبل از تصمیم گیری شورای نگهبان در خصوص تعیین تکلیف کالای همراه ملوان؛ برای حل و فصل مشکلات آن دسته از استان‌هایی که درگیر این مساله هستند ابلاغی صورت می‌گیرد تا نگرانی برطرف شود.

وحیدی با اشاره به فعالیت ستاد ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حضور نماینده ویژه از طرف رییس جمهور در این ستاد گفت: پدیده قاچاق بعنوان پدیده مضموم و شوم افزون بر وارد کردن ضررهای بسیاری به تولید، مسیرهای طبیعی تجارت را نیز دچار مشکل می‌کند.

قاچاق سوخت یک‌معضل جدی است

به گفته ر ئیس شورای امنیت کشور، قاچاق سوخت از کشور به خارج در زمان حاضر بعنوان مهمترین کالای قاچاق به شمار می‌ورد و بسیار جدی است.

وحیدی در خصوص واردات برخی کالاهای قاچاق به کشور نیز یادآور شد: در زمان حاضر دستگاه‌های مسئول در این بخش از جمله گمرک با ایجاد دستگاه‌های ایکس ری، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و همه دستگاه‌های مسئول در تلاش برای پیشگیری از واردات کالاهای قاچاق به کشور هستند.

وحیدی: دشمن با اعلام فراخوان‌های مختلف، تلاش زیادی برای برهم زدن نظم و امنیت در کشور کرد اما این بصیرت مردم بود که تمام این توطئه‌ها را نقش برآب ساخت

وزیرکشور در بخش دیگری از سخنان خود به فراخوان‌های مختلف دشمن برای برهم زدن نظم و امنیت کشور اشاره کرد و گفت: این بصیرت مردم بود که تمام این توطئه‌ها را نقش برآب کرد.

وحیدی ادامه داد: همه کسانی که درحوزه مسائل تجزیه طلبی یا در قالب تروریسم، انفجار و تخریب و آن‌هایی که برای اغتشاش‌های اجتماعی علیه کشور تلاش می‌کردند با جواب منفی و تو دهنی ملت بزرگ ایران مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران به هیچ یک از فراخوان‌های دشمن اهمیتی نشان نداد، گفت: این اقدام ملت بزرگ ایران نشان داد که این ملت با دشمنان ۴۴ ساله خود که از سوی رژیم‌های سلطه‌گر از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی از کشورهای دیگر و با جریان تبلیغات پرحجم نظام سلطه حمایت می‌شوند، آشنا هستند.

آمادگی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در خنثی کردن توطئه دشمن

وزیر کشور افزود: البته در کنار این‌ها آمادگی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی نیز در خنثی کردن این توطئه‌ها مهم بود و همانطور که مردم ملاحظه کردند همه تلاش‌های دشمن با درصحنه بودن نیروها و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نقش برآب شد.

وحیدی تاکید کرد: ایستادگی ملت ایران نشان داد که تمام رویاهای دروغین دشمن که فقط به دنبال ایجاد مزاحمت و سنگ اندازی جلو پیشرفت ملت بزرگ ایران به شمار می‌رود دست نیافتنی است.