یادداشت دکتر قاسم ایارده

درد دلی با رهبرم به مناسبت سالروز سفر پرخیر برکت ایشان به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

دکتر قاسم ایارده یکی از نخبگان جنوب استان بوشهر طی پیامی با رهبر معظم انقلاب درد دل کرد.

دکتر ایارده یکی از نخبگان جنوب استان بوشهر طی پیامی با رهبر معظم انقلاب درد دل کرد:
متن پیام به شرح زیر می باشد:
درد دلی با رهبرم به مناسبت سالروز سفر پرخیر برکت ایشان در هشتم فروردین ماه ۱۳۹۰ به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

هشتم فروردین ماه هیچ گاه از حافظه مردم این دیار پاک نخواهد شد
در این برهه از تاریخ مقام معظم رهبری سفری به منطقه ویژه پارس و شهرستان کنگان داشتند که این سفر برکات بسیار زیادی برای این منطقه داشت و توسعه و پیشرفت بسیار زیادی را در این منطقه پایه‌گذاری کرد.
ایشان پس از حضور در جمع مردم و کارکنان صنعت نفت، استان بوشهر را چنین توصیف نمودند که این استان جزو اصیل‌ترین و کهن‌ترین استانهای این کشور و دارای مردمِ امتحان داده‌ای است، هر کس با تاریخ این منطقه آشنا باشد، میداند که مردمِ این کرانه‌ی طولانی خلیج فارس، به کشورشان، به استقلال کشور، به عزت ملت ایران خیلی خدمت کرده‌اند. رهبری در بخش دیگری از بیانات خود افزودند، از این ثروت‌ها خیلى مهمتر، نیروى انسانىِ با استعداد و علاقه‌مند و داراى توان کار است، ما این ثروت را داریم؛ اصل این است، اگر یک ملتى این نیروى انسانى را داشت، می‌تواند ثروت‌هاى طبیعى خودش را هم استحصال کند و در خدمت ملت قرار دهد؛ اما اگر این را نداشت، ثروت‌هاى طبیعى‌اش هم در خدمت دیگران قرار خواهد گرف و براى دیگران بیشتر سود خواهد داشت تا براى خود، اما بحمداللَّه این ثروت را داریم. چقدر قشنگ و حکیمانه.

رهبر عزیزتر از جانم، نیروی انسانی که اینگونه مورد کانون توجه شماست و نسبت به آن دغدغه دارید امروزه متاسفانه در چند کیلومتری این کانون‌های بزرگ اقتصادی کشور از سوی برخی مسئولان دچار تبعیض، بیکاری و بی عدالتی قرار گرفته‌اند، اهالی مرزدار استان بوشهر در حالیکه بر گنجینه نفت و گاز کشور قرار دارند، ولی روزگار را با مرارت فراوان می‌گذرانند.
با این وجود هر چند گاهی شاهد افتتاح و بهره‌برداری فازهای مختلف گاز و مجتمع های گوناگون پتروشیمی در استان و از جمله منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هستند.
ولی متأسّفانه و مأیوسانه مدیران غیر بومی شاغل در مجموعه نفت و گاز استان با نگاه به رانت و ثروت مبادرت به جذب نیروی کار می‌نمایند و مردم مظلوم استان بوشهر شاهد بیکاری فرزندان خود در کنار بزرگترین قطب اقتصادی ایران و جهان هستند.
رهبرا، همانطور که حضرتعالی در توصیف مردم بوشهر بیان نمودید، این مردم آداب میزبانی را به نحو مطلوب به جا آوردند و در تمامی زمینه ها تلاش کردند تا بستر خوبی برای توسعه و پیشرفت پروژه‌های صنعت فراهم نمایند و محیطی امن و آرام ایجاد کنند که طرح‌های پالایشگاهی و پتروشیمی احداث شود و به چرخه تولید برسد ولی در مقابل؛ این مردم مورد بی مهری قرار گرفتند و در بحث مسئولیت های اجتماعی به طور مطلوب انتظارات مردم برآورده نشده است. از تعاملات صنعت به خصوص در بحث اشتغال اصلا راضی نیستند، بسیاری از جوانان تحصیلکرده بومی منطقه با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
رهبر عزیزم، شما در آن سفر با بینش وسیع و والای خود ضمن ترسیم کردن مسیر حرکتی پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در زمینه نفت، گاز وپتروشیمی، مسئولان را به پیگیری حق و حقوق مردم و همچنین رفع برخی محدودیتها در محیط پیرامونی این منطقه عظیم اقتصادی و انرژی سفارش کردید ولی الان شاهدیم که برخی از مسئولان به سفارش شما عمل نکردند، چون نه عدالت حکم میکند و نه اخلاق که در کنار قلب صنایع کشور باشیم و این حجم خانمان‌سوز آلودگی را متحمل شویم اما سهمی از مشاغل موجود نداشته باشیم یا اگر سهمی هم باشد به همان نیروهای ساده و… خلاصه شود؟
رهبرا، طی سالها حضور صنعت در این منطقه، جوانان بسیاری به دلیل ابتلا به انواع بیماری ناشی از همین آلودگی ها جان خود را از دست داده و یا به بسیاری از بیماری‌ها و امراض پوستی مبتلا شده اند و طی این سالیان کلیه درخواست های مردم درباره این موضوع و مطالبه حقوقی که حق مسلم آنهاست نه تنها بی جواب مانده که گاها با واکنش تند مسئولین وقت مواجه شده است.
رهبر عزیزم، فقط توقع ما در این خطه از ایران اسلامی از رئیس محترم جمهور، وزیرنفت و مسئولین دولت که با شعار مبارزه با فساد و عدالتخواهی تشکیل شده این هست که برابر با اصل ۲۸ قانون اساسی در کنار بزرگترین قطب اقتصادی ایران و جهان ، دارای یک شغل آبرومند باشیم و دست مافیای پنهان از سطح استان بوشهر کوتاه کنند تا وضع موجود به نفع مردم منطقه تغییر کند.

جان‌نثار و دوستدار شما
قاسم ایارده
۱۴۰۱٫۰۱٫۰۸


رزومه دکتر ایارده: تالیفات

  • کتاب تحلیل معنایی الگوی فرهنگی سیاسی سردار سلیمانی درگام دوم انقلاب (میراث ماندگار) – ۱۴۰۱ – فارسی

تحصیلات تخصصی

  • دکتری تخصصی علوم سیاسی
  • کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ای

سوابق شغلی و تخصصی

  • سابقه کار صنعتی: فاز۱۳ سرپرست حراست شرکت بهره برداری و تعمیراتی مپنا (۱۳۹۷-۱۴۰۰)
  • سابقه کار صنعتی: فاز ۱۳ با حفظ سمت سرپرست حراست شرکت بهره برداری و تعمیراتی مپنا فاز۱۴ (۱۳۹۸-۱۴۰۰)
  • سابقه کار صنعتی: فاز۱۳ معاون حفاظت فیزیکی و مسئول پیگیری مطالب کارگری (۱۳۹۵)
  • سابقه کار صنعتی: پتروشیمی آریا ساسول نماینده تام الاختیار شرکت حراستی نیک نوید پارس (۱۳۹۱-۱۳۹۲)
  • سابقه کار صنعتی: پتروشیمی پردیس نماینده تام الاختیار شرکت حراستی نیک نوید پارس (۱۳۹۰-۱۳۹۱)
  • سابقه کار صنعتی: فاز ۱۹سرپرست حراست شرکت ره گستر نفت (۱۳۸۹-۱۳۹۰)
  • سابقه کار صنعتی: جانشین اداری و پشتیبانی شرکت فراسکو عسلویه (۱۴۰۱-تاکنون)