رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

جذب حدود ۱۰۰ درصدی اعتبارت تملک دارایی در استان بوشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی تزریق شد که حدود ۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای تخصیص یافته در سال ۱۴۰۱ بوده است.

محسن پاپری زارعی در نشست بررسی وضعیت تخصیص اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف بدون وقفه در حال اجرا است، بیان کرد: طرح‌های مهمی در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی، آب‌رسانی، برق‌رسانی، عمران شهری و روستایی، ارتباطات و فناوری و دیگر حوزه‌های زیرساختی در حال اجرا است که برخی از آن‌ها در دهه فجر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی از ابلاغ و تخصیص اعتبارات عمرانی و تملک دارایی و سرمایه‌ای در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: اعتبارات ابلاغی تملک دارایی و سرمایه‌ای سال قبل ۱۹ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال است که ۱۶ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال آن تخصیص و به طرح‌های عمرانی تزریق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه تخصیص اعتبارات استان بوشهر در ماه‌های پایانی سال ابلاغ شد، یادآور شد: این حجم نقدینگی تا پایان سال مالی یعنی پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ باید هزینه می‌شد که با پیگیری منظم و مستمر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و همچنین تلاش شبانه‌روزی مدیران دستگاه‌های اجرایی، بیش از ۹۹.۹ درصد از کل اعتبارات تخصیص یافت و جذب شد.

وی اضافه کرد: برخی از استان‌ها موفق به جذب بخش عمده‌ای از تخصیص اعتبارات خود نشدند و تخصیص آن استان‌ها به خزانه معین کشور برگشت داده شده است.

پاپری زارعی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به تکمیل طرح‌های نیمه تمام شده است، گفت: تلاش شده اعتبارات ابلاغی به طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی نیمه‌تمام تخصیص یابد و بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شود.