فرماندار دیر

بزرگ‌ترین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جنوب کشور در دیر افتتاح می‌شود

باربرز، فرماندار شهرستان دیر گفت: بزرگ‌ترین مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای جنوب کشور به‌زودی در دیر افتتاح می‌شود.

یونس باربرز فرماندار شهرستان دیر عصر امروز در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، اظهار داشت: جایگاه دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در کشور بسیار ویژه و پراهمیت است. توجه به نظام آموزشی در هر کشوری منجر به توسعه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود دریا و صنعت نفت و گاز در بوشهر، عنوان کرد: این مزیت فرصت ویژه برای همه نهاد‌ها و سازمان‌های استان بوده که در کشور مثال‌زدنی است. رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود توجه ویژه به اقتصاد دریامحور داشته‌اند، اقدامات مناسبی در کشور در این باره در حال شکل‌گیری بوده که امیدواریم به نتایج سودمند منجر شود.

باربرز ادامه داد: ۲۷ شهرک ساحلی در استان‌های ساحلی به‌منظور هدایت و توجه جمعیت کشور به این ظرفیت، در حال اجرا است که می‌تواند برای همه جامعه سودمند باشد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد رشته‌های دانشگاهی باید کارآفرینی باشد، مطرح کرد: کشور نیاز به نیروی کارآفرین دارد. در برنامه پنجم و ششم توسعه، به این مهم توجه شده و در نظر است تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کار و دانش و باقی به سمت رشته‌های نظری سوق داده شود و دانشگاه باید به این رویکرد توجه داشته باشند.

فرماندار شهرستان دیر ایجاد رشته‌های متناسب با صنعت و به‌ویژه دریا و آبزی‌پروری را از نیاز‌های مهم استان و دیر برشمرد و بیان کرد: در دیر نیرو‌های کاری جوانی در حال فعالیت هستند که با توجه به زیرساخت‌های موجود و حمایت‌های نهاد‌های شهرستان، توانسته‌اند اقدامات مهمی را پایه‌گذاری کنند. باید این افراد موفق را به‌عنوان الگو به جامعه جوان معرفی کرد تا جوانان از تجربیات آنان بهره بگیرند.

باربرز با تأکید بر اینکه آبزی‌پروری یکی از پردرآمدترین بخش‌های اقتصاد دریاپایه است، تشریح کرد: در دیر یک هزار و ۳۰۰ قایق صیادی، ۴۰ لنج و ۲۱ کشتی صیادی وجود دارد که در سال گذشته ۲۰۰ تن میگو صید کردند اما از ۱۱ مزرعه پرورش میگو، بیش از ۹۵۰ تن میگو تولید شد که نشان می‌دهد در این عرصه چه درآمد پایداری وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته‌های تحصیلی که دیر اشباع شوند از اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای جنوب کشور به‌زودی در دیر افتتاح می‌شود که دارای بسیاری از تجهیزات دریایی و صنعتی است و می‌تواند در دانشگاه از آن بهره بگیرد.

فرماندار شهرستان دیر با معرفی دستاورد‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی، اضافه کرد: در همین منطقه پارس بیش از ۴۱ پتروشیمی، ۳۰ پالایشگاه و ۹۰۰ شرکت پایین‌دستی در حال فعالیت است که می‌توان در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت به جوانان معرفی کرد که باعث ایجاد امید و انگیزه در نیروی جوان کشور خواهد بود.