یادداشت : حسین دهقان زاده

جهاد تبیین در فضای مجازی یک جریان جهادی و انقلابی

حسین دهقان زاده فعال سیاسی نوشت: امروز جنگ نرم، سیاستی قوی و وسیله ای موفقیت آمیز برای پیشبرد اهداف کشورهای بیگانه می باشد تا بتوانند نیروی انسانی و‌منابع جهان اسلام را در اختیار و سلطه خود قرار دهند. با ایجاد اختلافات مذهبی و نشانه گرفتن ارزش ها و اعتقادات به تدریج فرهنگ و مقدسات یک سرزمین را نابود خواهند کرد.

حسین دهقان زاده فعال سیاسی نوشت: امروز جنگ نرم، سیاستی قوی و وسیله ای موفقیت آمیز برای پیشبرد اهداف کشورهای بیگانه می باشد تا بتوانند نیروی انسانی و‌منابع جهان اسلام را در اختیار و سلطه خود قرار دهند.

با ایجاد اختلافات مذهبی و نشانه گرفتن ارزش ها و اعتقادات به تدریج فرهنگ و مقدسات یک سرزمین را نابود خواهند کرد.

جهاد تبیین که چندین بار از سوی مقام‌معظم رهبری اعلام و مورد تاکید قرار گرفته است، به معنی تلاش برای مقابله با دشمن و تحول انقلابی و عملیاتی به سوی کشف و بیان حقایق در برابر ابهام آفرینی و پرده افکنی دشمنان بر روی حقایق هم‌از حیث کمیت و هم از حیث کیفیت است.

امروزه با گسترش امکانات فضای مجازی و تبعات مثبت و منفی آن، باید ظرفیت های این فضا در جهت جهاد تبیین به منظور مقابله با توطئه دشمن بهره برد.

جهاد تبیین در فضای مجازی یک جریان جهادی و انقلابی اصیل برای ابهام زدایی از شبهات، اخبار جعلی و تحریف در سطح جامعه است.

دشمن در فضای مجازی از انواع ترفندها و فناوری ها برای مهندسی ذهن، گمراهی و تحریف واقعیت استفاده می کند و لذا آمادگی در عرصه جنگ نرم در فضای مجازی برای مقابله با آن حائز اهمیت است.

در این راستا بنابر توصیه های مقام‌معظم رهبری، فضای مجازی باید به نفع ارزش های ملت مدیریت شده و نسبت به آرایش جنگی، تصمیم گیری فعال تولید محتوا و شبکه ملی اطلاعات در جهت مقابله با دشمن در جهت مسیر گام دوم انقلاب اقدام و تلاش گردد.

در جهاد تبیین با تاکید بر نهضت روشنگری اخلاقی، از دشنام، فریب و تهمت و دروغ باید دوری و حقایق با منطق، عقلانیت و عواطف انسانی بیان شود زیرا این مهم مورد تاکید راهبر معظم انقلاب است. نام حرکت ارزشمند و تلاش و مبارزه مستمر که همه جانبه، هدفدار و با نیت خنثی کردن و عقیم کردن تلاش های خصم آلود دشمن باشد، جهاد است.
تبلیغات و بازاریابی سیاسی از موضوعاتی است که در انتخابات تمامی کشورها وجود دارد.

در ایران نیز، همواره نمایندگان از رسانه های مختلف اعم از تلویزیون، رادیو، روزنامه و پوسترهای مختلف، در تلاش هستند که با معرفی اهداف خود، نظر و رای مردم را به دست آورند.

با توجه به افزایش نرخ استفاده از تلفن های همراه، بازاریابی و تبلیغات نمایندگان از رسانه های اجتماعی به عنوان وسیله ای جدید برای بازاریابی استفاده کرده اند. مهمترین وظایف مجلس قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون است به طوری که این نظارت می تواند حقوق شهروندان را تامین کند. به همین منظور انتخاب افراد صالح و شایسته برای حضور در مجلس به عنوان نماینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران، انتخاب نمایندگان شایسته و عادل همواره مدنظر بوده است.

بدیهی است که استفاده از رسانه های سیاسی به صورت منفی می تواند مسقیم و با غیر مستقیم بر تصمیم رای شهروندان به جریان یا نامزدی خاص تاثیرگذار باشد. بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدس سره) همواره بر نقش و اهمیت رسانه ها تاکید داشتند و اصطلاح جهاد تبیین گواه رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در این خصوص است، از این رو پیشنهاد می شود که راهبردها و برنامه ریزی جامعی برای تصویب قوانین بهره‌مندی نمایندگان در انتخابات مجلس تدوین شود، به گونه ای که‌ در آن، شفافیت اطلاعات، عدم توهین به سایز نمایندگان و ارائه اخبار و اطلاعات درست و غیرمنفی مدنظر باشد.

چرا که وظیفه حکمرانی است تا از ورود افراد ناشایست تخریب شخصیت سایر رقبا به منظور موفقیت در انتخابات جلوگیری و مسیر را برای به همکاری گرفتن نمایندگان دین دار و شایسته هموار سازد.