امام جمعه دیر:

مشکلات آب در شهرستان دیر حل شود

امام جمعه دیر گفت: مشکلات قطعی و کمبود آب در شهرستان دیر با بهسازی شبکه و تسریع در راه اندازی آب شیرین کن حل شود.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز عید فطر، اظهار داشت: اعیاد اسلامی مسلمانان برخلاف دیگر کشورها، همراه با معنویت و ارتباط با خدا است.

وی افزود: امت اسلامی می‌تواند از این اجتماع بزرگ اسلامی برای رسیدن به اهداف اسلامی خود و مقابله با دشمن حداکثر بهره برداری داشته باشد اما متأسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی اجتماعات بزرگی بدون حمایت از مظلوم و توجه به مشکلات امت اسلامی برگزار می‌شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه پرداخت زکات فطره مکمل روزه است، گفت: انسان مسلمان روز عید فطر از یک سو نماز می‌خواند که به منزله ارتباط با خداست و از سوی دیگر با پرداخت زکات فطره به فکر بندگان خدا هست.

وی تاکید کرد: معنویت، انس با قرآن، حضور در مساجد و شرکت در نماز جماعت، دستگیری از نیازمندان و احساسات دینی خود را بعد از ماه رمضان و در طول سال حفظ کنیم.

مشکلات آب در شهرستان دیر حل شود

امام جمعه دیر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، عنوان کرد: همه براساس عواطف انسانی و اسلامی و وظیفه دینی و اسلامی با قرار دادن کمک‌های خود در اختیار هلال احمر به مردم مظلوم غزه کمک کنیم.

وی درباره مشکلات شهرستان، ابراز کرد: مسئله قطعی آب و کم آبی در ماه رمضان و ایام عید واقعاً برای مردم مشکل‌ساز شدن. مردم به ما و فرماندار زنگ می‌زدند که ما هم بارها از همین تریبون نمازجمعه عرض کردیم که باید فکر اساسی شود.

حسینی با بیان اینکه بخش زیادی از آب بخاطر فرسوده بودن لوله‌ها هدر می‌رود، ادامه داد: یکی از راه حل‌ها، بهسازی شبکه آبرسانی است و از سوی دیگر سهمیه آب باید افزایش پیدا کند و بهره برداری از آبشیرین کن تسریع شود.

وی درباره مشکل خانه‌هایی که در حریم دریا واقع شده اند، بیان کرد: اخیراً رئیس کل دادگستری استان که در شهرستان حضور داشتند مژده دادند که در دادگستری شهرستان حکمی صادر و دادگاه تجدید نظر هم تأیید کرده است که این مشکل به زودی حل می‌شود و قول دادند سایر مسائل مربوط به زمین‌های شهرستان هم حل کنند.

امام جمعه دیر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی، گفت: انتظار مردم این است که اقدامات اقتصادی مسؤولان در زندگی مردم اثر محسوس و ملموس داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجاب یک واجب شرعی است و جای بحث ندارد اما بعد قانونی هم دارد، ابراز کرد: رعایت قانون برای همه کسانی که به شرع معتقد هستند یا نیستند، واجب است.

مشکلات آب در شهرستان دیر حل شود

حسینی عنوان کرد: به مسئله کشف حجاب نباید صرفاً نگاه فرهنگی داشته باشیم بلکه دشمن مسئله حجاب را به یک چالش تحمیلی تبدیل کرده است و بیگانگان از طریق رسانه‌هایشان در این قضیه دخالت می‌کنند و آن را به یک مسئله سیاسی و امنیتی تبدیل کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه خود بانوان و خانواده‌ها هم به مسئله حجاب توجه کنند، گفت: مسؤولان دستگاه‌های مختلف هم به وظیفه خود در موضوع حجاب عمل کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه دشمن گام به گام جلو می‌آید، بیان داشت: برداشتن حجاب بانوان اول کار است و دشمن دنبال این است که وضع کشور را به وضعیت قبل از انقلاب و دوران طاغوت و بی بندوباری برگرداند و اگر سهل انگاری کنیم روزی پشیمان می‌شویم.