ائمه جمعه استان بوشهر:

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان بوشهر مطرح شد

امام جمعه دیر: بی‌توجهی پتروشیمی‌ها به اشتغال جوانان استان بوشهر پذیرفتنی نیست   حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه سلام الله، اظهار داشت: مراسم ایام فاطمیه خار چشم دشمنان اهل بیت، نشانه محبت و دلدادگی ما به اهل بیت و بزرگداشت شعائر الهی است. امام […]

امام جمعه دیر:
بی‌توجهی پتروشیمی‌ها به اشتغال جوانان استان بوشهر پذیرفتنی نیست

بی‌توجهی پتروشیمی‌ها به اشتغال جوانان استان بوشهر پذیرفتنی نیست

 

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه سلام الله، اظهار داشت: مراسم ایام فاطمیه خار چشم دشمنان اهل بیت، نشانه محبت و دلدادگی ما به اهل بیت و بزرگداشت شعائر الهی است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها اولین شهیده راه ولایت است، افزود: تکریم این بانوی گرامی تجلیل از شهدا و احترام به پیامبر اسلام (ص) است و شیعه و سنی باید فاطمیه را بزرگ دارند.

وی ادامه داد: حضور در مراسم فاطمیه و عزاداری برای ایشان موجب خشنودی امام زمان (عج) است.

حسینی با اشاره به لزوم آشنایی بیشتر نسل جوان با سیره و روش حضرت زهرا (س)، گفت: همه مردان و زنان بویژه نسل جوان باید این بانوی بزرگ جهان اسلام را الگوی خود قرار دهند.

خطیب جمعه دیر با تاکید بر لزوم جهاد تبیین در خصوص مسائل صدر اسلام و انقلاب، عنوان کرد: اگر ما حقایق را بازگو نکنیم دیگران میدان دار می‌شوند و مسائل را تحریف می‌کنند.

حسینی با محکوم کردن اهانت امام جمعه اهل سنت آزادشهر استان گلستان به ساحت مقدس ائمه معصومین، گفت: خوشبختانه بزرگان اهل سنت در مقابل این آدم مزدور و آخوند وهابی موضع گرفتند و اهانت به اهل بیت را حرام و کفر قلمداد کردند که وی مجبور به عذرخواهی شد اما عذرخواهی به تنهایی کفایت نمی‌کند و اگر راست می‌گوید باید با صراحت در خطبه‌های نمازجمعه حرف‌های خود را پس گیرد.

وی مسئله وحدت را مورد تاکید امام و رهبر انقلاب دانست و ادامه داد: اهانت این فرد نباید باعث شود که اصل وحدت شیعه و سنی زیر سوال برود؛ با کمال تأسف شیعه انگلیسی هم این روزها دور برداشته است و به نظام و امام و رهبری حمله می‌کنند.

حسینی یادآور شد: معنای وحدت شیعه و سنی به معنای دست کشیدن طرفین از عقاید خود نیست، بلکه ضمن حفظ عقاید خود در مقابل دشمن وحدت داشته باشیم.

انقلابی گری باید در چهارچوب اسلام باشد

وی با بیان اینکه انقلاب ما اسلامی و بر پایه اسلام شکل گرفت، افزود: اگر به نام انقلابی گری کارهایی بکنیم که با اسلام در تضاد باشد، این نوع انقلابی گری را مقام معظم رهبری سفارش نکرده‌اند و انقلابی گری باید در چهارچوب اسلام باشد.

حسینی تاکید کرد: اگر کسی با سلیقه و مذاق سیاسی ما مخالف است نمی‌توانیم امنیت و عدالت را از او دریغ کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد تغییرات حق هر دولتی است اما لازمه این کار توهین و تخریب به فرد و مسئول فعلی نیست.

امام جمعه دیر گفت: اگر فرض کنید بنده کاندیدا هستم می‌خواهم پستی بگیرم یا کسی دارم می‌خواهم آنجا بگذارم لازمه اش این نیست کسی را که سال‌ها برای نظام و مردم و شهرستان زحمت کشیده است را تخریب کرده و لجن مال کنم.

وی یادآور شد: وظیفه خود می دانم در این مکان مقدس این نسبتی را که در فضای مجازی به رئیس آموزش و پرورش شهرستان داده شد، اتهام لیبرال بودن و اینکه وی دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بوده، من خدا را شاهد می‌گیرم ایشان در چند سالی که در مسئولیت آموزش و پرورش بوده کاملاً در راستای حفظ ارزش‌های نظام حرکت کرده است.

حسینی اضافه کرد: چند سال پیش شنیدید در تهران تابلوی شهدا را پایین آوردند اما رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر تمام کتابخانه ها، نمازخانه‌ها و کلاس‌های درس مدارس را به نام شهدا نامگذاری کردند و همچنین چندین سال پیاپی یادواره‌های شهدا در مدارس شهرستان برگزار می‌شود. آیا این کارها در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ بوده است؟

وی با تاکید بر اینکه من کاری به عزل و نصب‌ها ندارم، خاطرنشان کرد: کسانی که این مطالب را می‌نویسند اگر خودشان کاندیدا هستند یا کسی را کاندیدا کردند، دنبال کنند اما تخریب و لجن مال کردن افراد برخلاف عدالت است و اگر برخلاف عدالت رفتار کردیم بی تقوایی کرده‌ایم، بنابراین به نام انقلابی گری اسلام و انقلاب را بدنام نکنیم.

امام جمعه دیر اظهار کرد: نقش وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور بر کسی پوشیده نیست و اگر این دو قشر آگاه در کنار هم باشند می‌توانند جامعه را متحول کنند.

لزوم پیگیری امنیت شغلی و مطالبات پرستاران

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با پرستاران و خانواده شهدای مدافع سلامت، افزود: کار پرستاران در شرایط مختلف بویژه در دفاع مقدس و شرایط کرونایی مجاهدت فی سبیل الله است و امنیت شغلی و مطالبات آنها به صورت جدی پیگیری شود.

حسینی با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه پزشک در کشور، ابراز کرد: ما در بیمارستان دیر همین مشکل کمبود پزشک را داریم. در استان تهران آن همه پزشک ولی در شهرستان‌هایی مثل دیر دچار مشکل هستیم.

وی گفت: دو هفته پیش در خطبه‌های نمازجمعه بحث مشکلات آب شرب و پروژه آب شیرین کن را مطرح کردیم و اخطاری دادیم که خوشبختانه این قضیه حل شده و مکانی برای نصب آب شیرین کن در نظر گرفته شده است که از مسئولینی که مشکل مردم را حل کردند تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به دیدار وی و فرماندار دیر با رئیس سازمان محیط زیست کشور، گفت: در این دیدار بحث واگذاری بخشی از زمین‌های محیط زیست برای پرورش میگو و بیکاری جوانان شهرستان با وجود تأسیسات عظیم پارس جنوبی را مطرح کردیم که نسبت به نیروهای بومی ما بی توجهی می‌شود.

وی اضافه کرد: این ظلم است به شهرستان‌های جنوبی که تأسیسات پتروشیمی در عسلویه باشد ولی آزمون استخدامی در شیراز برگزار شود، من نمی دانم این چه صیغه‌ای است و آقایان چگونه می‌خواهند توجیه کنند.

حسینی گفت: مشکلات کشاورزی دیمی و گوجه کاران و کاهش ذخایر آبزیان و صید بی رویه از دیگر مسائلی بود که مطرح کردیم.

وی درباره برخی کم کاری‌ها در ادارات، افزود: دستگاه‌هایی که برای خدمت به مردم تأسیس شده‌اند، متأسفانه کارشکنی می‌کنند که نباید این گونه باشد.

حسینی درباره برگزاری کنسرت اخیر در شهر دیر، بیان کرد: بنده در شهرستان نبودم و در جریان فلسفه و نحوه برگزاری و هزینه این مراسم نیستم، پس از گرفتن اطلاعات از دستگاه‌های مربوطه اعلام نظر خواهم کرد.

وی گفت: با وجود جدی بودن و شفافیت ایران اسلامی و هیأت مذاکره کننده در وین، غربی‌ها هیچ قدم مثبتی برنداشته اند و روز به روز تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کنند.

 

امام جمعه اهرم:
سیاست امروز کشور التماس و امتیاز دهی نیست

سیاست امروز کشور التماس و امتیاز دهی نیست

 

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهرم با اشاره به آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران با کشور اروپایی در وین اظهار داشت: بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها ایران در شرایطی به پشت میز مذاکره باز گشت که در دوره اول مذاکرات هشت آذر دو سند از طرف وزارت خارجه ایران برای قرار گرفتن به عنوان پایه‌ی توافق‌هایی آینده در اختیار کشورها قرار گرفت با این حال کشورهایی اروپایی از این دو طرح استقبال نکردن و بیان داشتند ایران به دنبال زیاد خواهی و درخواست‌های ایران از جامعه جهانی واقعی نیست.

امام جمعه اهرم بیان کرد: از اظهارات و تحرکات طرف‌های غربی و فضا سازی رسانه‌ای که از اتاق وضعیت صهیونیست‌ها هدایت می‌شود این گونه نتیجه گیری می‌شود که راهبرد مشترک طرف‌های غربی در برابر ایران راهبرد مقصر سازی بود و کشورهای غربی ترجیح داده‌اند که بر سر نپذیرفتن پیشنهادهای ایران و کاهش خواست‌ه های ایران بازی موسوم به متهم سازی را انجام دهند.

وی ادامه داد: نقشه راه آمریکا این است که به وسیله آژانس و بدون رفع تحریم‌ها و انجام تعهدات خود ذیل برجام ایران را وادار کند تعهدات برآمده از توافق سیاسی برجام را انجام دهند.

پهلو زاده یادآور شد: آمریکا و اروپا به خوبی می‌دانند نه ایران سال ۱۴۰۰ سال ۱۳۹۲و۱۳۹۶و نه دولت کنونی مانند دولت قبلی است و نه مذاکره کنندگان کنونی مانند مذاکره کنندگان پیشین ضمن اینکه فضای کنونی افکار کنونی و کار عمومی و نگاه ایرانیان به آمریکا با سال‌های قبل بسی متفاوت است و شرایط منطقه نیز شرایط دیگری است.

امام جمعه بیان کرد: امروز دیگر کشورها از آمریکا حساب نمی‌برند امروز قدرت اول منطقه یک جهان ایران است و سیاست داخلی دولت مردان کشورمان سیاست التماس و امتیاز دهی نیست دیگر تحریم‌های دشمن علیه ما شکست شد.

وی افزود: امروز آمریکا می ترسد همان بلایی که بر سر شوروی آمد بر سر او هم بیاید که به زودی خواهد آمد.

وی تصریح کرد: آخرین حربه آمریکا یی ها این بود که دیگر اجازه ندهد پول‌هایمان به وسیله بانک‌های جهانی به ما منتقل شد اما اکنون دولت انقلابی و مردمی ما به جایی رسید است که دیگر به انتقال پول از طریق بانک‌های بین المللی احتیاجی نداریم خوشبختانه بر اساس جرأت که این دولت دارد بنا بر تحریم شکنی گذاشته شده است.

امام جمعه عسلویه:
ظرفیت‌های داخلی کشور مورد توجه قرار گیرد

 ظرفیت‌های داخلی کشور مورد توجه قرار گیرد

 

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) شخصیتی بی نظیر در جهان انسانیت و بانوی برجسته ای بودند که اگر حضرت علی (ع) نبود کفویی برای او نبود و اگر ایشان نبود کفویی برای حضرت علی (عن) نبود.

امام جمعه عسلویه افزود: به تعبیر امام راحل بعد از پیامبر (ص) فرشتگان بر حضرت فاطمه (س) نازل می‌شدند و مورد تعظیم انبیا الهی و مورد تکریم فرشتگان بودند و پیامبر گرامی درباره ایشان فرمود: «هرکس فاطمه را دوست داشته باشد در بهشت با من است و هر آن‌کس او را دشمن بدارد در دوزخ است».

وی گفت: حضرت فاطمه (س) محبوب ترین و عزیزترین فرد نزد پیامبر گرامی اسلام بود و آن حضرت، حضرت فاطمه (س) را پاره تن خود و نور چشم خویش می‌دانست.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: اطاعت و احترام حضرت فاطمه (س) بر جن و انس و همه مخلوقات و آفریدگان و فرشتگان واجب است باید بر خود ببالیم که محب چنین بانویی هستیم.

امام جمعه عسلویه در ادامه به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند وقتی از توانایی‌های خود غفلت کنیم غارت می‌شویم و در گوشه و کنار دنیا می‌بینیم کشورهایی که چون از توانایی‌های خود غفلت کردند و غارت شدند.

وی اضافه کرد: غفلت مقدمه غارت است و دشمن می‌خواهد شما غافل شوید، می‌خواهد از دارای‌های تان غفلت کنید و جلو بیگانگان دست دراز کنید.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند سلاح‌های پیشرفته و مدرن که توسط جوانان متفکر ایرانی ساخته می‌شود را نداشته باشیم و از توانایی‌های تان چشم بپوشید تا به شما حمله کنند افزود: چشم‌های خود را باز کنیم و از ظرفیت‌های داخل و از سرمایه‌های رو زمینی که همین جوانان متفکر هستند استفاده کنیم.

امام جمعه عسلویه به بخش‌های از عملکرد یکصد روزه دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: همه روزه شاهد موفقیت‌های دولت سیزدهم هستیم که در این مدت صد روز چقدر کار شده است در بحث واکس مشخص است تا قبل از دولت سیزدهم ۶ یا ۷ میلیون واکسن تزریق شده بود که می‌گفتند تحریم است و نمی‌توانیم واکس وارد کنیم در این مدت سه ماه بیش از ۱۰۵ میلیون واکسن تزریق شده که کار بزرگی است و باید منصفانه قضاوت کنیم حتی درب منازل و مغازه برای تزریق واکسن می‌روند.

وی افزود در این مدت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز ترجیهی برای کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم اختصاص داده شده و نظام توزیع اصلاح و نقش واسطه‌ها کاهش پیدا کرده شده است.

وی گفت: در این سه ماه بدون یک ریال استقراض از بانک مرکزی حقوق‌ها پرداخت شده است، ارز ترجیهی دارو و اقلام بهداشتی تأمین شده و قیمت این کالاها کاهش پیدا کرده است.

امام جمعه عسلویه یادآور شد: در بحث حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها دیدیم چقدر دولت به خوبی مدیریت کرد و علیرغم طراحی پیچیده دشمن برای ایجاد آشوب در آبان ماه با همه عملیات‌های رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای این نقشه دشمن با مدیریت میدانی دولت شکست خورد و ظرف چند روز مشکل جایگاه‌های سوخت حل شد.

وی گفت: در حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها رئیس جمهور خود به میدان آمد، در وزارت نفت و جایگاه‌های سوخت حضور یافت و با مدیریت مستقیم وی و هوشیاری مردم این مشکل حل شد.

امام جمعه دشتی:
کارخانه سیمان مند دشتی به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کند

کارخانه سیمان مند دشتی به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کند

 

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با اشاره به ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: بسیج عمومی کامیون داران و خلق صحنه‌های کم نظیر فداکاری، ایثار بعد از پیام تاریخی حضرت امام (ره) توسط کامیون داران و مشارکت در تخلیه سریع کشتی‌های منتظر در بندرهای جنوبی کشور، باعث شده این روز به عنوان روز حمل و نقل در کشور نامگذاری شود.

امام جمعه دشتی افزود: ۲۶ آذر فرصتی برای آگاهی بخشی اقشار مختلف مردم از خدمات ارزنده شبکه گسترده حمل و نقل کشور است.

وی گفت: خدمات ارزنده راهداران عزیز ما در سخت‌ترین شرایط حتی در ساعات شب نیز در مسیر راه‌ها بر کسی پوشیده نیست و مردم قدردان زحمات راهداران هستند.

حجت‌الاسلام زاهد دوست با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: این روز بهترین فرصت برای پرداختن به این موضوع مهم و راهبردی است.

وی گفت: وحدت یکی از عوامل اصلی شکل گیری، تثبیت و اقتدار انقلاب اسلامی است و در این میان وحدت حوزه و دانشگاه یک نقطه محوری است، چرا که حوزه و دانشگاه، دو نهاد مولّد نیرو و محتوا برای پیشرفت انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در چهل سال اول انقلاب، در مراتبی از آن تحقق یافته است و با این وجود فاصله ما تا تحقق وحدت آرمانی زیاد است که در گام دوم انقلاب باید برای کم کردن این فاصله تلاش شود.

وی گفت: آنچه از اظهارات و تحرکات این روزهای غربی‌ها و فضاسازی رسانه‌ای که قطعاً از اتاق وضعیت صهیونیست‌ها هدایت می‌شود، نتیجه‌گیری می‌شود این است که راهبرد مشترک طرف‌های غربی در برابر ایران، «راهبرد مقصر سازی» است.

وی تصریح کرد: بنابراین در وضعیت فعلی به نظر می‌رسد که غربی‌ها در حال ورود به بازی مقصر سازی هستند تا به خیال خام خودشان ایران را به کند شدن روند مذاکرات، و قرار گرفتن در نوعی حالت ایستایی متهم کنند تا اگر به دلیل کارشکنی آنان مذاکرات شکست بخورد، ایران اسلامی را مقصر جلوه بدهند و افکار عمومی جهان را علیه ایران بسیج نمایند.

وی ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها بدانند ایران امروز ایران سال ۹۲ و ۹۶ نیست و فضای کنونی افکار عمومی و نگاه ملت ایران به آمریکا باسال‌های قبل کاملاً متفاوت است بنابراین با این تاکتیک‌های مضحک نمی‌توانند به جای برسند.

وی گفت: ملت شریف ایران و دولت انقلابی به کمتر از لغو همه تحریم‌های ظالمانه راضی نخواهند شد و لغو تحریم‌ها اصل مهم و راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات است.

امام جمعه دشتی با اشاره راه‌های ارتباطی غیر استاندار در شهرستان بویژه جاده لاور و جاده شنبه افزود: متأسفانه این جاده‌ها پرترافیک و غیر استاندارد و بعضاً بدون شانه هستند و برای مردم حوادث و خطراتی را به دنبال داشته است.

وی گفت: سوال مردم از مسئولین این است که چقدر از همشهریان ما باید جان خود را در جاده لاور از دست بدهند تا مسئولین به فکر چاره بیفتند.

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم تخلفات رانندگی منجر به تصادفات و کشته شدن افراد می‌شود توجیه خوبی نیست، مردم باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از سرعت غیر مجاز پرهیز کنند اما مسئولین هم باید به فکر باشند و بیش از این تلاش کنند تا دیگر شاهد این حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

امام جمعه دشتی گفت: گناه این مردم این است که نسبت به مرکز استان دورافتاده اند که هرگز این دور افتاده بودن از مرکز استان نباید سبب بی‌مهری مدیران استانی به مردم باشد.

وی بیان کرد: از استاندار محترم و فرماندار شهرستان می‌خواهم این خواسته مردمی را پیگیری کنند و از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم، وعده‌ای که در مورد احداث پروژه جاده لاور دادند به جد مورد پیگیری قرار دهند و به نتیجه برسانند.

وی یادآور شد: کارخانه سیمان مند مستقر در روستای لاور باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در شهرستان عمل کنند، سهم خود را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی در این شهرستان بپردازند.

وی گفت: از حجب و حیا مردم دشتی نباید سو استفاده شود و این طور نباشد که سود و فواید این کارخانه به جیب یک عده‌ای برود و آلایندگی و خسارات آن شامل مردم محروم آن منطقه شود.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: بنده پیگیری می‌کنم تا معلوم شود چند درصد افراد شاغل در کارخانه سیمان و امثال آن از نیروهای بومی شهرستان است و چرا نسبت به جوانان بومی شهرستان بی مهری شده است؟

 

امام جمعه موقت بوشهر:
عبور از مشکلات کشور نیازمند استفاده از توان جوانان است

عبور از مشکلات کشور نیازمند استفاده از توان جوانان است

 

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: همه ما باید تلاش ویژه‌ای برای توجه به آموزه‌های دینی و فرهنگ فاطمی و نزدیک‌تر شدن به نور معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشیم.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمیه (س) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داد: در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) باید نسبت به سیاه‌پوش شدن معابر، میادین، مساجد، تکایا و محلات با پرچم و علم زهرا اطهر (س) اقدام شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه آموزه‌های سبک زندگی فاطمی نجات‌بخش انسان از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی است افزود: سبک زندگی حضرت زهرا (س) نه فقط زمینه کمال انسان را فراهم کرده بلکه هدایت‌گری بشر در همه ابعاد جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش جوانان در عرصه‌های مختلف بیان کرد: جوانان فرهیخته و انقلابی تاکنون در هر میدانی که حاضر شدند با دلسوزی و تلاش برای خدمت به مردم نقش‌آفرینی کرده‌اند و توانایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

هاشمی با بیان اینکه جوانان فرهیخته و انقلابی در خدمات‌رسانی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند گفت: برای عبور از مشکلات، میدان دادن به جوانان در پست‌های مدیریتی و مسئولیتی یک ضرورت است.

وی با تأکید بر تقویت اتحاد دانشجویان با روحانیون، شیعه و سنی، اقوام و گروه‌های مختلف جامعه خاطر نشان کرد: دشمنان از روش‌های گوناگون در رسانه‌ها، فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزارها دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی است تا اهداف و ترفندهای خود را محقق کنند.

حجت الاسلام هاشمی، زمینه پیشرفت و توسعه در هر جامعه و نظام را وحدت و اتحاد دانست و تأکید کرد: اکنون کشور و استان بوشهر مسیر رشد و پیشرفت طی می‌کند و تاکنون اهداف دشمن در ایجاد اختلاف محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در گام اول انقلاب، جوانان با رشادت و اقتدار و تاسی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی کردند و اکنون در بیانیه گام دوم نقش مهم جوانان انقلابی و فرهیخته از جمله دانشگاهیان و حوزه‌ها بسیار اثربخش اعلام شده است.

امام جمعه موقت بوشهر، نقش جوانان در عرصه دفاع مقدس، مدافعان حرم و صحنه‌های دیگر انقلاب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جوانان با شعور و شور انقلابی در همه صحنه‌ها در کنار شهید سلیمانی‌ها حضور یافتند و زمینه اقتدار و پیشرفت جامعه را فراهم کردند.

وی میدان دادن به جوانان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: طلبه و دانشجو به‌عنوان قشر جوان، مؤمن، انقلابی و متدین چنانچه به آنان میدان داده شود نقش‌آفرینی می‌کند.

 

امام جمعه دشتستان:
محلات کم برخوردار برازجان نیازمند توجه بیشتری است

 محلات کم برخوردار برازجان نیازمند توجه بیشتری است

 

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به ۲۶ آذر روز حمل و نقل اظهار داشت: موضوع حمل و نقل از جمله موضوعات زیربنایی جهان امروز است، در واقع حمل و نقل شبیه پلی است که بازار تولید را به بازار مصرف و جوامع بشری را به یکدیگر ارتباط می‌دهد و همه به این پل ارتباطی نیاز دارند.

امام جمعه دشتستان با تقدیر از شبکه بزرگ حمل و نقل کشور افزود: تلاش رانندگان اتوبوس، تاکسی و سایر وسایل نقلیه قابل تقدیر است و مسؤولین باید بیش از گذشته از این قشر زحمتکش در زمینه تسهیلات، بیمه و سایر خدمات حمایت کنند.

با گرامیداشت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت دکتر مفتح بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از موضوعات مهم و اساسی نظام جمهوری اسلامی است و تمامی انسان‌های دلسوز و مصلح حوزوی و دانشگاهی مدام روی این موضوع تاکید کرده‌اند، گرچه تا کنون اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی گفت: تبادل استاد و دانشجو، راه اندازی مراکز علمی و پژوهشی مشترک، همکاری در تصمیم سازی ها در زمینه مشکلات ملی و کشوری، همکاری در زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله این موضوعات است.

وی تصریح کرد: جنگ همه جانبه و ظالمانه دشمن در شرایط کنونی مسؤولیت های سنگینی را متوجه حوزه و دانشگاه ساخته است.

وی به برخی مطالبات مردم از شهردار جدید برازجان اشاره کرد و یادآور شد: به کار گیری افراد صالح، کارآمد و پاکدست، فساد گریزی و فساد ستیزی، تکریم، تسهیل و تسریع در امور مراجعین، رعایت عدالت در توزیع پروژه‌ها و خدمات، نگاه و عنایت ویژه به محلات محروم و کم برخوردار، اولویت دادن به پروژه‌های نیمه تمام و پرهیز از دوباره کاری، تعیین تکلیف محله‌های جدید و حواشی شهر از چجمله این مطالبات است.

امام جمعه دشتستان ادامه داد: توسعه فضای سبز به ویژه در محله‌هایی که زمین آن موجود است مثل جاده سلامت و حاشیه دره آردو نیز مورد توجه شهردار قرار گیرد.

وی گفت: دیوارکشی دره‌های درون شهر برای جلوگیری از سیل و خرابی منازل، حرکت جهادی برای آسفالت کوچه‌های شهر، چاره جویی برای دفن بهداشتی و یا بازیافت زباله‌ها، نظارت صحیح بر فضاهای موجود اعم از پارک و ورزشی و استفاده بهینه و سالم از آنها، تعریف پیوست فرهنگی برای همه طرح‌های عمرانی و خدماتی، جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر از دیگر مطالبات مردم از شهردار جدید است.