ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر:

مجوز سفر لنج های بوشهر صادر شد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر از صادر شدن مجوز سفر لنج‌های سنتی این استان برای ۳ ماه آخر سال خبر داد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر،محمد تقی ایرانی افزود: استاندار بوشهر باتوجه به شناختی که از وضعیت معیشتی اقتصاد مردم دارد در سفر استانی هیات دولت به این استان ظرفیت های توسعه اقتصادی را در ابعاد مختلف تدوین و تقدیم رئیس جمهور کرد.

وی بیان کرد: یکی از این محورها ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت کالای ته لنجی (کالای همراه ملوان) بود که با تهیه پیش نویس در استان و تائید وزارت_کشور و ستاد اقتصادی دولت با عنوان آئین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی(ته لنجی) در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ برای تصویب در هیات دولت تهیه و با امضا محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور تقدیم معاون اول رئیس جمهور شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرادامه داد:براین اساس وعده دولت سیزدهم در حل مشکل تاریخی ته لنجی بعنوان آرزوی مردم استان و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ملوانان و بازاریان و جامعه حمل و نقل و گردشگران اقتصادی بنادر استان برآورده شد.

ایرانی از رئیس جمهور، وزیر کشور و ستاد اقتصادی دولت و رییس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز که دلسوزانه در صدد حل مشکلات کالای ملوانی و معیشت مردم حمایت کردند تقدیر کرد.

وی همچنین از محمدی زاده که در مدت کوتاه حضورشان بعنوان نماینده عالی دولت در استان بوشهر توانست یکی از مهمترین مشکلات استان را مرتفع نموده و زندگی و معیشیت خیل زیادی از مردم استان را به سامان برساند قدردانی کرد.

ایرانی گفت: تا ابلاغ آئین نامه جامع ساماندهی و درخواست مکرر و پی گیری های مستمر مردم و ملوانان و بازاریان و لنج داران که در دیدار حضوری با استاندار و همچنین مکاتبات عدیده اتحادیه لنج داران و ملوانان و بازتاب در فضای مجازی و عمومی استان و با دستور استاندار امروز یکم دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه مفصل و طولانی و با عنایت ویژه سردار مویدی معاون رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز و معاونین و مدیران ایشان صورتجلسه ای تنظیم که با درخواست معاون سیاسی امنیتی استانداریهای بوشهر و خوزستان موافقت سفر پایان سال ۱۴۰۰ اعلام وتا روز شنبه به دستگاههای ذیربط ابلاغ می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: امید می‌رود در سال ۱۴۰۰ با ابلاغ آئین نامه جدید سفرهای لنج های سنتی در چارچوب قانون و در حمایت از اقتصاد دریایی ساماندهی قطعی شود