رئیس سازمان صنعت و معدن، تجارت استان

درج قیمت باید با ارزش افزوده باشد

نشست خبری سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش جنوب استان،حسینی رئیس سازمان صنعت و معدن، تجارت استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: نکته ای که شهروندان باید مطلع شوند این است که از ۱۹ دی ماه درج قیمت تمام شده بر روی گروه دیگری از کالاها شامل ،آب معدنی، صنایع سلولزی، پوشک بچه، نوشابه های گازدار،لوازم خانگی و لوازم یدکی ضروری است، همچنین کالاهایی که مشمول ارزش افزوده هستند درج قیمت باید با ارزش افزوده باشد. همکاران صمت نظارت دارند و راستی آزمایی می کنند. انتظار می رود که این کالاها با کاهش قیمت مواجه شوند.

وی در خصوص صدور جوازها گفت: در ۹ ماه سال جاری ۲۳۹ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی صادر و ۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۶۰۰۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

حسینی خاطر نشان کرد کرد: ۴۲ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی در استان با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان صادر شده که زمینه اشتغال هزار و ۳۶۴ نفر را فراهم کرده است.

رییس صنعت و معدن، تجارت استان بوشهر از برگزاری جشنواره ” خرید شفاف” خبر داد و گفت: این طرح در راستای درج قیمت تمام شده کالا بر روی محصولات است که هم زمان در سطح کشور برگزار خواهد شد.

حسینی افزود: چند گروه بزرگ سرمایه‌گذاری در حال مطالعه هستند که اگر برای سرمایه گذاری در استان بوشهر جذب شوند، فعالیت آنان باعث خواهد شد تا شمال استان شتاب گرفته و توسع متوازن صورت گیرد.

رئیس صنعت و معدن، تجارت استان تاکید کرد: شماره تلفن ۱۲۴ درگاه ورودی سازمان است، پاسخگویی و پیشخوان در خواست های مختلف در تولید، معدن، سرمایه گذاری و… که مخاطب به صورت سیستمی وارد سامانه شده و از طرف سازمان پیامکی به او ارسال خواهد شد.