با همکاری شورای راهبردی:

۲ هزار و ۴۴۵ خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر خودکفا شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های توانمندسازی مددجویان درسال جاری ۲ هزار و ۴۴۵ خانوار زیر پوشش این نهاد در این استان خودکفا شدند.

محمد رضا میری روز دوشنبه در نشست خبری خود به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد افزود: امسال با پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ۹هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شد این درحالی است که در سال گذشته این نهاد برای ایجاد پنج هزار و ۸۶۰ فرصت شغلی ۱۷۴ میلیارد تومان پرداخت کرده بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۶۲۷ دستگاه کولر گازی به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، یکهزار و ۷۵۷ دستگاه یخچال به ارزش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۲هزار و ۱۵۰ دستگاه مخزن آب، ۲۶۶ دستگاه آبگرمکن، یکهزار و ۱۰۰ دستگاه بخاری در بین مددجویان این استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری یکهزار و ۱۹۰ سری جهیزیه نیز در استان بوشهر توزیع شد و در زمان حاضر هیچ پشت نوبتی جهیزیه در این استان وجود ندارد.

میری با رد توزیع ۲۵ میلیارد تومان پوشاک از محل کالاهای قاچاق و دپو شده در انبارهای این استان در بین مددجویان کمیته امداد یادآور شد: این نهاد حمایتی امسال ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع خود اقدام به تهیه پوشاک مناسب برای مددجویان کرد که در بین آنان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در باره رایگان شدن قبض‌های آب، برق و گاز مددجویان زیر پوشش گفت: مددجویان برای بهره مندی از این امکان مشخصات کنتور خود را در سامانه امداد هوشمند به نشانی soha.emdad.ir ثبت کنند براین اساس قبض مددجویانی که الگوی مصرف را رعایت کنند رایگان می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مشخصات ۱۸هزار و ۶۵۹ مشترک آب، ۱۹ هزار و ۳۶۲ اشتراک برق و ۱۰ هزار و ۲۶۳ کنتور گاز مربوط به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در این سامانه ثبت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه تامین مسکن یکی از نیازهای جامعه زیر پوشش این نهاد حمایتی است گفت: امسال ۲۲۰ واحد مسکونی با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس جنوبی احداث و تحویل مددجویان شده است.

میری ادامه داد: همچنین بزودی با انعقاد تفاهم نامه ای بین کمیته امداد، سپاه و بنیاد مسکن قرار است ۱۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز احداث و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱۱ مرکز نیکوکاری در استان بوشهر گفت: این مراکز نقش تسهیل‌گری و حلقه واسطی بین کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند و خیران هستند.

به گفته میری سرانه ایتام امسال ۷۳۰هزار تومان و فرزندان محسنین نیز ۳۱۱ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳۳ و ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۹ هزار نفر حامی، مسئولیت یکهزار و ۹۵۰ کودک یتیم و پنج هزار و ۳۱۰ کودک محسنین را در استان بوشهر برعهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید گفت: امسال جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه از روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه جاری در مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های کمیته امداد، ۱۳ اسفند در مصلاهای نماز جمعه برگزار و ۱۴ اسفند درقالب زنگ نیکوکاری در مدرسه‌ها نواخته می‌شود.

میری یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار استان ۱۹ میلیارد تومان به جشن نیکوکاری کمک کردند و امسال پیش بینی می شود این میزان به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته میری در زمان حاضر هفت درصد جمعیت استان بوشهر معادل ۹۹ هزار نفر در قالب ۴۸ هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند که از این جمعیت ۲۳ هزارخانوار زن سرپرست هستند.