پیگیری مصوبات سفر دولت به بوشهر-۹

اجرای مصوبات سفردولت دربوشهر سرعت می‌گیرد/پرداخت ۸۵۱میلیارد تومان

بدنبال تزریق ۸۵۱ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان بوشهر، اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح استان در زمینه‌های مختلف سرعت بیشتری می‌گیرد.

استان بوشهر مهرماه امسال میزبان سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت بود که این سفر مصوبات خوبی را در زمینه‌های مختلف برای استان بوشهر داشت.

در کنار مصوباتی همچون تعیین تکلیف واردات کالای همراه ملوان، ساماندهی انبار سازمان اموال تملیکی و مواردی از این قبیل، اعتبارات خوبی نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی در استان بوشهر تصویب شد.

در مجموع ۹۳ پروژه مصوب سفر مهرماه رئیس جمهور به استان بوشهر بود که چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شد و همچنین تسهیلات سه هزار و ۲۱۵ میلیارد تومانی و تسهیلات ارزی ۹۲۰ میلیون دلاری بخش دیگری از این تعهدات بود.

اعتبارات تصویب شده باید طی دو سال تخصیص یافته و این پروژه‌ها اجرا شوند که بخشی از این تعهدات مربوط به سال جاری بوده است که تاکنون طی چهار مرحله به صورت نقدینگی تخصیص یافته است.

۸۵۱ میلیارد تومان پرداخت شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۳ مصوبه داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته چند پروژه دیگر نیز به آن اضافه شده است.

علی درویشی با اشاره به ابلاغ این مصوبات در چهارم آبان‌ماه امسال خاطرنشان کرد: طی چهار ماه گذشته و در چهار مرحله در مجموع ۸۵۱ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر در استان بوشهر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه وجوه واریز شده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است ادامه داد: امیدواریم با تخصیص این اعتبارات شاهد تحرک بیشتری در دستگاه‌های اجرایی باشیم و استان بوشهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شود.

تحول در حوزه کشاورزی و شیلات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر افزود: در حوزه خرما و نخل پنج پروژه مصوب شده که ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های حوزه نخیلات در دشتستان تخصیص یافته است افزود: ۷۰ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در نخیلات سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره تخصیص یافته است. همچنین ۲۰ میلیارد تومان به جابجایی و اصلاح نخیلات تخصیص یافته است.

اجرای مصوبات سفردولت دربوشهر سرعت می‌گیرد/پرداخت ۸۵۱میلیارد تومان

درویشی از تخصیص ۶۳ میلیارد تومان برای حوزه شیلات خبر داد و افزود: این اعتبارات در زمینه لایروبی دو اسکله لاور و نخل تقی خبر داد و بیان کرد: بخش دیگری از اعتبارات نیز به اسکله خورخان و سایت‌های پرورش میگو تخصیص یافته است.

تقویت راه‌ها / توسعه فضای آموزشی

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه و بزرگراه ۶۴ میلیارد تومان به پروژه کریدور بزرگراهی جنوب اختصاص یافته است، افزود: ۱۵ میلیارد تومان نیز برای حوزه راه‌داری و رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از تخصیص ۱۸ میلیارد تومان برای آموزش عالی و ۸۸ میلیارد تومان برای آموزش عمومی خبر داد و گفت: ۸۲ میلیارد تومان نیز به بخش فرهنگی و ورزشی اختصاص یافته است.

بهبود حوزه آب

وی اعتبارات تخصیص یافته به حوزه بهداشت و درمان را ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حوزه فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم ۶۹ میلیارد تومان و آبرسانی به روستاهای دشتی و تنگستان ۲۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

درویشی با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل سدهای استان خبر داد و اضافه کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای سد خائیز، ۴۵ میلیارد تومان برای سد دالکی و ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه کلل دالکی تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: تعهدات سازمان برنامه و بودجه در سال جاری برای اعتبارات سفر رئیس جمهور هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۸۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.