استاندار بوشهر:

بهره برداری از سد باغان راهکار عبور از کم آبی تابستان

استاندار بوشهر گفت: با سرعت گرفتن روند کار و تکمیل سد باغان، در تابستان شاهد مشکلات کم آبی نخواهیم بود.

به گزارش جنوب استان، احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری شرکت گاز در استان بوشهر، یکی از طرح‌های مهم آبرسانی در استان را سد باغان دانست و اظهار داشت: طرح سد و خط انتقال باغان با سرعت بسیار مطلوبی در حال انجام است.

وی باتاکید بر همکاری بیشتر شرکت ملی گاز در تکمیل خط انتقال سد باغان  بیان کرد: ضروری است تا با همکاری بیشتر شرکت ملی گاز، طرح خط انتقال سد باغان تسریع و تکمیل شود تا در تابستان شاهد مشکلات کم‌آبی نباشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این نشست با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح، دستور پرداخت اعتبارات باقی‌مانده در قالب تفاهم نامه دوجانبه را صادر کرد.

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر تامین آب شهرستان‌های حوزه انتخابیه گفت: با توجه به حضور گسترده شرکت‌های وابسته به وزارت نفت در این منطقه و مشکلات کم‌آبی ناشی از حضور صنایع در این حوزه، ضروری است تا وزارت نفت و به ویژه شرکت ملی گاز سرمایه‌گذاری خود در آبرسانی به ۴ شهرستان جنوبی استان  را افزایش دهد.

حجت الاسلام موسی احمدی بیان کرد: سد باغان در تأمین آب آشامیدنی منطقه، پالایشگاه فجر جم، ذخیره روان آب‌ها، و تامین آب طرح‌های کشاورزی و گردشگری نقش مهمی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در این نشست با ارائه آخرین وضعیت سد و خط انتقال باغان اظهار داشت: سد باغان به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه منابع آب استان  از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

علی محمدی گفت: این سد از نوع بتنی و حجم مخزن آن معادل ۳۲ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: سد باغان با ارتفاع ۵۸ متر، طول تاج ۳۱۰ متر و عرض ۸ متر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد از روند اجرایی قابل توجهی برخوردار است.

محمدی اظهار داشت: طول خط انتقال آب سد باغان معادل ۲۷ کیلومتر و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال اجراست.