مدیرکل انتقال خون استان بوشهر

بیش از ۳۱ هزار بوشهری در سال ۱۴۰۰ خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: درسال ۱۴۰۰ تعداد ۳۸هزار و ۲۳۹ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این شمار ۳۱ هزار و ۳۱۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش جنوب استان، دکتر علیرضا باستین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران د: با توجه با شرایط خاص حاکم بر جامعه سلامت و شیوع کرونا که همچنان ادامه دارد مردم استان بوشهر با حضور پیوسته و مستمر در مراکز اهدای خون این نیاز همیشگی به این نعمت الهی برای نیازمندان را به نیکی پاسخ دادند به طوری که در سال گذشته افزایش سه درصدی اهداء خون در بوشهر رقم خورد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آگاهی بخشی از میان استقبال مردم ۴ هزار و ۹۲۴ نفر برای بار اول با انتقال خون آشنا و خون اهدا کردند که نسبت به سال پیش از آن شاهد رشد ۲۷ درصدی داشته است.

باستین اظهار کرد: این مهم بدون تردید نشان از هم افزایی و همدلی مردم استان بوشهر در همراهی انتقال خون را نشان می‌دهد.

‎وی بیان کرد: باتوجه به حلول ماه مبارک رمضان و از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود دارند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، انتظار می‌رود مردم نوع دوست استان نسبت به اهدا مداوم خون برای تامین نیاز بیمارستان‌ها در ماه مهمانی خدا نیز مانند همیشه همکاری لازم را داشته باشند.

‎باستین تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌رود.