نشست و گفتگو

بکارگیری و انتصاب مدیران بومی انقلابی استان بوشهر در مناصب مدیریتی

نماینده ولی فقیه پیش از ظهر امروز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با مهندس اوجی وزیر نفت در این وزارتخانه دیدار کردند و خواستار بکارگیری و انتصاب مدیران بومی در مناصب مدیریتی شد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با مهندس اوجی وزیر نفت در این وزارتخانه دیدار و پیرامون مسائل کلان نفت در ابعاد ملی، جهانی و مسائل مختص استان بوشهر به تبادل نظر پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست ضمن بیان نکاتی در رابطه با دیپلماسی اقتصادی حوزه انرژی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی و مراکز بازرگانی و معاملات نفت، اظهار کرد: امریکای لاتین جغرافیای مناسبی برای مبادلات، فروش و بازرگانی نفت و همچنین توسعه خدمات فنی، مهندسی و علمی است و باید از این ظرفیت در این منطقه استفاده شود.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در امریکای لاتین می توان با تأسیس پالایشگاه ها و بانک مشترک و ارائه خدمات فنی و مهندسی، مرجعیت وزارت نفت ایران در این مناطق را به اثبات رساند.

وی با بیان مطالبی در رابطه با اهمیت حضور وزارت نفت در کشورهای افریقایی و گسترش همکاری با کشورهای همراه ایران، افزود: ضروری است بانک مشترک کشورهای همراه ایران به جهت صیانت مبادلات بانکی و عدم تأثیر تحریم تأسیس شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر توسعه فناوری های نفت و خودکفایی این حوزه، تصریح کرد: لازم است در زمینه تولید سخت افزاری و نرم افزاری حوزه نفت به خودکفایی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با تأکید بر همکاری های وزارت نفت با استان بوشهر و تعامل گسترده تر و موثرتر این وزارتخانه با استان، در این زمینه مطالبی بیان کرد که رئوس آن چنین است:

۱- اشتغال پایدار بالای ۵۰ درصد نیروهای بومی

۲- تولید دانش و مهارت برای جوانان استان بوشهر با تعهدات وزارت با فنی و حرفه ای و مراکز آموزش عالی

۳- بکارگیری و انتصاب مدیران بومی انقلابی در مناصب مدیریتی

۴- اجرای پیوست های گسترده فرهنگی در داخل و محیط پیرامونی مراکز نفتی

۵- اجرای پیوست های اجتماعی، ورزشی و عمرانی

۶- مدیریت محیط زیست و زدودن آلاینده ها از جغرافیای استان بوشهر