امام جمعه عسلویه:

جوانان روستاها و شهرهای عسلویه بیکارند

امام جمعه عسلویه گفت: مسئولان تلاش بیشتری برای توسعه اشتغال در عسلویه داشته باشند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز عسلویه با تسلیت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام از مصادیق بارز اهل تقوا است و سخن گفتن از امام برای ما سخت و سنگین است.

وی اضافه کرد: این قدر این انسان الهی بزرگ است که امثال من حقیر توان نداریم از او آن چنان که شایسته است سخن بگوییم. وقتی که سخن از تقوا می‌شود یکی از بهترین افراد اهل تقوا یعنی امام در منظر ماست. ایشان در تمام ابعاد انسانیت نمونه بودند و از لحاظ درجات علمی در رشته‌های مختلف علوم دینی و اسلامی سرآمد بودند. استاد برجسته اخلاق بودند و خودشان متخلق به اخلاق اسلامی و الهی بودند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: امام آنچه می‌فرمودند خود آن را به عرصه عمل درآورده بودند. در کلاس درس او وقتی غیبت کردند او بیمار شد و تب کرد. در عرصه سیاست امام یک سیاستمدار برجسته بود و سیاست او مثال زدنی بود.

وی ادامه داد: امام خمینی در مدیریت چنان برخورد می‌کردند که کسانی که کلاس مدیریت گذرانده بودند از ایشان درس می‌گرفتند. امام توانست انقلاب کند و شاه تا دندان مسلح به پشتوانه شرق و غرب را شکست دهد. امام توانست انقلاب را پیروز کند و حکومت اسلامی تشکیل دهد. ایشان باور عمیق داشتند که همه چیز از آن خداست همه فکر و ذکر امام خداوند تبارک و تعالی بود.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب هم ۳۳ سال است انقلاب و جهان اسلام را با تکیه بر خدا اداره می‌کنند. در ۱۰ سال حیات امام اداره کردن خیلی راحت تر بود. امام یارانی امثال شهید بهشتی و یاران دیگر داشت اما در زمان رهبر حاضر انقلاب نفر دوم ارکان انقلاب مقابل امام ایستاد.

وی تاکید کرد: حضرت آقا را دعا کنیم که این پرچم اسلام را به دست قدرتمند ولی عصر (عج) بسپارد. خیلی‌ها می‌گفتند امام برود انقلاب از بین می‌رود و دشمنان هم بر این باور بودند که با فوت امام انقلاب از بین می‌رود اما پشتوانه انقلاب خداست.

هاشمی نژاد افزود: امام حاضر انقلاب درباره حضرت امام فرمودند از ایشان شنیدم که می‌گفتند دست هدایتی در کار این انقلاب است و این انقلاب را پیش می‌برد. راه‌ها را برای ما باز می‌کند.

وی اضافه کرد: امام بزرگوار ما به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن در جهان به اهتزاز درآورد، ملت را از دست بیگانگان نجات داد و غرور و خودباوری بخشید امام انقلاب در طوفان حوادث انقلاب را اداره کرد.

امام جمعه عسلویه با گلایه نسبت به عدم حضور برخی از مسئولان در مراسم امروز ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام گفت: ما امام را نشناخته ایم و اگر امام شناخته بودیم اینجور نبود. آقای استاندار در جلسه امام چند مسئول آمدند این قدرشناسی از امام است.

وی تصریح کرد: اول به خودم می‌گویم که امام در عصر ما منحصر به فرد بود. نازیبا است که مسئول در نظام اسلامی در مراسم امام شرکت نکند. ما به حضرت امام و امام حاضر انقلاب مدیون هستیم. این جلسات کافی نیست و باید جلسات بیشتری گرفته شود. برای امام باید سنگ تمام گذاشت و در دولت انقلابی و مردمی مسئولین باید در طراز این دولت باشند.

هاشمی نژاد با گرامیداشت سالروز حماسه خونین ۱۵ خرداد گفت: حضرت امام ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند باید ۱۵ خرداد رابشناسم مقصد و مقصود آن را بشناسیم.

وی خاطرنشان کرد: کشتار مردم بیگناه به دست رژیم سفاک پهلوی بعد از آن سخنرانی افشاگرانه حضرت امام اتفاق افتاد. همان شب آمدند و امام را دستگیر کنند ولی مأموران می‌لرزیدند. امام فرمودید چرا می‌ترسید و می‌لرزید من با شما کار ندارم. امام فقط از خدا می‌ترسید. ۱۵ خرداد مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب بود. امام در آن روز گفت یاران من در گهواره هستند.

امام جمعه عسلویه به موضوع اشتغال در شهرستان اشاره کرد و افزود: از نماینده مجلس و فرماندار می‌خواهم این موضوع را به جد دنبال کنند. درست در شهرستان تعدادی سرکار رفته‌اند ولی هنوز در هر روستا و شهر تعدادی بیکار داریم این خواسته به حق مردم است و باید به آن پاسخ داده شود.