نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها

نظارت بر رعایت ایمنی در راه‌های منتهی به پارس جنوبی افزایش یابد

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: نظارت بر رعایت ایمنی در راه‌های منتهی به پارس جنوبی افزایش یابد.

به گزارش جنوب استان حسن رمضانی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها : پارس جنوبی نقطه شروع و پایان حجم بالایی از حمل و نقل جاده‌ای کشور است، نظارت و پایش مستمر بر رعایت موارد ایمنی در این محور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: بیش از دو دهه است مردم استان بوشهر برای احداث و توسعه میدان گازی پارس جنوبی و صنایع پایین دستی مرتبط، متحمل خسارات‌های فراوان و غیر قابل جبران مالی و جانی در راه‌های ارتباطی و منتهی به این صنعت عظیم شده اند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به دیدار خود با سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور کشور بیان کرد: در این نشست مسائل و موضوعات مختلف استان بوشهر را مطرح و خواستار رسیدگی به آن شدیم.

رمضانی با اشاره به وقوع حوادث تلخ در این محور اظهار داشت: بعضاً جابجایی کارگران با اتوبوس‌های فرسوده و دارای نقص فنی، عدم رعایت موارد ایمنی توسط تانکرهای حامل میعانات، کامیون‌های حامل تجهیزات، مصالح ساختمانی شن، ماسه و سنگ‌های عظیم معدنی باعث بروز حوادث تلخی شده است.

وی بیان کرد: این مسائل در مسیرهای منتهی به حوزه پارس جنوبی باعث خطرات جانی و مالی به مردم می‌شود که نیازمند نظارت مستمر و بیش از پیش پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی گفت: رئیس پلیس راهور کشور در پاسخ به این درخواست با بیان اینکه جنوب استان بوشهر با توجه به فعالیت صنایع بزرگ تولیدی نفت و گاز و پتروشیمی و قرار گرفتن در مسیر کریدوری، یکی از محورهای پرتردد کشور محسوب می‌شود، از توجه بیش از پیش همکاران در پلیس راهور استان بوشهر خبر داد.