امام جمعه موقت دیر:

انتقادات متناسب با امکانات در اختیار هر دستگاه باشد

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه نباید با بیان ضد و نقیض‌ها ذهن مردم را مخدوش کنیم، گفت: اگر انتقادی می‌شود به تناسب امکاناتی باشد که در اختیار آن اداره است.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر، با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: امیدواریم به سمت قوه قضائیه در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

امام جمعه موقت دیر با تقدیر از تلاش‌های دادگستری شهرستان دیر، افزود: آنچه لازم است در خدمت به مردم در این مجموعه بیش از پیش عملیاتی شود.

وی درباره روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: برخی از کشورهای سلطه گر و مفسد و استعمارگر اتفاقاً از کشت مواد مخدر در بعضی کشورها مانند افغانستان بخاطر منافع خود و به فساد کشاندن جوانان مسلمان تولید این مواد افیونی را ترویج می‌کنند.

سعیدی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسئولین و نیروهای مسلح ما همواره در در مبارزه با مواد مخدر گام‌های بلندی برداشته و از ترانزیت آن جلوگیری کرده و شهدای زیادی در این راه تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی با اشاره با سالروز سو قصد به مقام معظم رهبری در سال ۶۰، عنوان کرد: این نقشه دشمنان اگرچه مجروحیت سختی بر این جانباز فداکار و علمدار انقلاب امام وارد کرد اما عکس خواسته دشمنان، ایشان ذخیره‌ای برای نظام و انقلاب شد.

امام جمعه موقت دیر تاکید کرد: هوشیار باشیم و قدر نعمت وجود مقام معظم رهبری را که خدا به ما عنایت کرده بدانیم و به عنوان امام جامعه به منویات ایشان گوش داده و عمل کنیم.

وی درباره روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، ابراز کرد: خیلی از همین کشورهای مدعی مانند آمریکا، انگلیس و آلمان و فرانسه و امثال اینها دارای پایگاه‌ها و زرادخانه‌های هسته‌ای هستند که در جنگ هشت ساله علیه ایران و جنگ سوریه استفاده کردند که خیانت به بشریت است.

سعیدی با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع)، افزود: در کنار عزاداری برای اهل بیت، فرموده‌های ائمه را در میان خود و بشریت عملیاتی کنیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنگره شهدای عشایر، خاطرنشان کرد: دشمن به صورت جنگ نرم در همه مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث امید در جامعه از بعضی از مسئولین هم گلایه داریم، بیان کرد: در این شرایط گرانی و جنگ روانی و نرم دشمن، در بعضی از جاها اعضای ستادی و گروه‌هایی به زبان انتقاد شدید یا به هر طریقی باعث التهاباتی در جامعه می‌شوند.

سعیدی ابراز کرد: هر کسی به دنبال یاس در جامعه باشد و مردم را نسبت به فعالیت‌های مسئولین کشور ناامید کند چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند لذا دل مردم را خون نکنید و اگر کسی نمی‌تواند مشکلی حل کند، لازم نیست مسائلی مطرح کنند که باعث ایجاد تنش و یاس در جامعه شود.

وی با بیان اینکه مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی کشور از بدو انقلاب تاکنون اقدامات خوبی داشته است، گفت: با وجود کمبودها قریب به ۱۰ سال است که تعدادی از روحانیون به صورت مستمر بین مناطق مختلف روستایی و شهری در خانه‌های عالم مستقر هستند.

سعیدی با بیان اینکه با بیان ضد و نقیض‌ها ذهن مردم را مخدوش نکنیم، ادامه داد: اگر انتقادی می‌شود به تناسب امکاناتی که در اختیار آن اداره است، باشد.