معاون استاندار بوشهر مطرح کرد؛

پیش‌بینی پروژه‌های شاخص برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پیش‌بینی پروژه‌های شاخص برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر یکی از مأموریت‌های مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

محمد هادی رستمیان ظهر شنبه در نشست بررسی روند اجرا طرح‌های عمرانی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها، کمبود برق در کشور وجود دارد و باید رد زمینه مدیریت مصرف اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق خاطرنشان کرد: در استان بوشهر در شبانه‌روز ۴۰۰ هزار مترمکعب آب شرب مصرف می‌شود که باید منابع مورد نیازت امین شود.

وی با اشاره به کاهش بارش باران در فصل زمستان گذشته اضافه کرد: این کاهش بارندگی بر روی آب رودخانه شاپور کازرون یکی از منابع تأمین کننده آب شرب اثر گذاشته و آورد آب از رودخانه شاپور و چشمه ساسان کازرون در تأمین آب استان بوشهر ۲۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز کاهش یافته است.

کمبود آب در استان

رستمیان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مترمکعب آب از طریق پروژه‌های آب‌شیرین‌کن جبران شده است افزود: باید برای جبران مابقی کاهش آب استان مدیریت مصرف مورد توجه جدی مشترکان قرار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح ملی جهش مسکن تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در استان اجرایی شده و تاکنون ساخت حدود ۱۰ هزار مسکن آغاز شده و ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن ۴۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۴ سال، ۱۶۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای استان بوشهر صاحب مسکن می‌شوند که تأمین آب، برق و سایر خدمات از جمله کتابخانه، فضاهای ورزشی، تفریحی، فرهنگی و سبز باید از هم اکنون مورد توجه قرار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان بوشهر ۹۰ طرح مصوب شد اظهار داشت: باید مصوبات هر چه سریع‌تر به سرانجام برسند.

مدیران پاسخگو باشند

وی پاسخگو بودن مدیران دستگاه‌های اجرایی در سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر در اجرا طرح‌ها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی پروژه‌های شاخص برای دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر یکی از مأموریت‌های مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

رستمیان با تأکید بر گنجانده شدن طرح‌های مورد نیاز در مصوبات دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر بیان کرد: در یک ماه گذشته در نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی که بیشتر از ۸۰ درصد اعتبار عمرانی در اختیار دارند زمینه جذب آنها فراهم شده و باید اعتبارات پیش از پایان تیر ماه جذب شوند.