تفاهم نامه

تفاهم نامه همکاری استانداران بوشهر و فارس

استانداران بوشهر و فارس برای تسریع در اجرای طرح‌های مشترک از جمله خط ریلی بوشهر- شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در نشست استانداران بوشهر و فارس تفاهم‌نامه‌ای برای تسریع در اجرای طرح‌های مشترک منعقد شد و همکاری‌های مشترک بین دو استان در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد با توجه به جایگاه منحصر به فرد دو استان فارس و بوشهر در طرح توسعه کشوری و قرارگیری در مسیر شبکه آزاد راهی  کشور در کریدور بین المللی شمال- جنوب و نقش توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در عرصه بزرگراه و خط ریلی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر و در نهایت رونق اقتصادی جنوب کشور، بر اساس اولویت‌های زمانی، تامین اعتبار لازم برای طرح‌های مشترک در حوزه‌های یاد شده صورت پذیرد.

در این تفاهم‌نامه تسریع در تکمیل بزرگراه شیراز – بوشهر مسیر کمارج تا کنارتخته در حوزه استحفاظی استان فارس به طور ۱۵ کیلومتر و کمارج تا دالکی به طول ۱۸ کیلومتر در حوزه استان بوشهر مورد تاکید قرار گرفت.

تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه شیراز – جم در سه سال آینده از دیگر توافقات بین استانداران بوشهر و فارس بود که بر تامین اعتبار این طرح از منابع مختلف و ظرفیت‌های قانون بودجه تاکید شد.

پیگیری مشترک از طریق مدیران ارشد کشور برای اجرا و بهره‌برداری از آزادراه شیراز – بوشهر از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است و در این راستا اقدامات متناظر برای هم‌افزایی در رسیدن به اهداف تعیین شده مورد تاکید قرار گرفت.

با توجه به تصویب اعتبارات از محل سفر رئیس جمهور قرار شد استانداران بوشهر و فارس برای تسریع طرح راه آهن بوشهر- شیراز اقدامات هماهنگ انجام دهند.

تامین منابع این طرح از محل اعتبارات ملی، ماده ۵۶ قانون بودجه، حمایت استانی و اعتبارات مازاد و دیگر بخش‌های اعتباری مورد توجه قرار دارد در این راستا تامین مصالح مورد نیاز و اقدامات حمایتی برای رفع معارضین در اولویت است.