نماینده جنوب استان بوشهر:

جهاد دانشگاهی نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی است

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی است، اهمیت این نهادها در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و به تبع آن اقتصاد مبتنی بر دانش بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش جنوب استان حجت الاسلام موسی احمدی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی است، اظهار کرد: ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهی در تمام استان‌ها نقش مهم جهاد دانشگاهی را در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و شعار سال یادآور می‌شود.

وی در رابطه با تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان اقتصاد نوینی است که در آن تولید، توزیع و استفاده از دانش، منبع اصلی رشد و ایجاد ثروت است. موتور محرک چنین اقتصادهایی شرکت‌های دانش بنیان هستند که به منظور هم افزایی علم و ثروت توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و همچنین تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری شکل می‌گیرند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به نقش نهادهای توسعه‌ای عنوان کرد: اهمیت این نهادها در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و به تبع آن اقتصاد مبتنی بر دانش بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسط و توسعه محور با دارابودن زیست بوم نوآوری و فناوری مختص به خود نقش بسیار مهمی در ایجاد نوآوری توسعه فناوری و همچنین خلق ثروت در راستای ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش و بهره وری و کارایی را دارا است.

احمدی باتاکید بر تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی با نگاه ویژه به نوآوری، کارآفرینی و تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان توسعه‌ای ماموریتی عظیم را بر دوش دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان و سوی‌گیری تمامی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی معطوف بر اقتصاد مبتنی بر کارایی و دانش مورد توجه مدیران کلان این مجموعه باید قرار گیرد که پیش از این موضوع اقتصاد دانش بنیان کمتر مورد توجه مدیران قرار گرفته بود.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر بابیان اینکه توسعه ماموریت جهاددانشگاهی به عنوان یک راهبرد اصلی باید مد نظر قرار گیرد، افزود: توسعه کیفی و تغییر در فرایندهای شرکت‌های فناور و دانش بنیانی که در پارک‌ها و مراکز روز جهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند در راستای افزایش اثربخشی و کارایی در دستور کار قرار بگیرد.

احمدی اظهار کرد: هرگاه احساس شود که در یک زمینه تخصصی امکان راه‌اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری لازم است توسعه مرکز نوآوری و شتابدهی که به اقتصاد “منش” گفته می‌شود در جهاد دانشگاهی با هدف کمک به واحدهای سازمانی از واحدها سازمان‌ها پژوهشکده‌ها در جهت بهره برداری از ظرفیت استارتاپ‌ها بر اساس مدل نوآوری باز و متناسب با زمینه کاری و طرح‌های مصوب آن‌ها صورت پذیرد.

وی گفت: ما می‌توانیم با توانمندسازی جهاددانشگاهی با توجه به نیازمندی‌های منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی و شمالی، خدماتی برای استقرار شرکت‌ها در پارک‌ها و مراکز رشد ارائه کرده و در تمامی ساختارهای حمایتی علاوه بر ارائه فضای فیزیکی و تجهیزات اداری و … برای رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا با این سازمان همکاری کنیم.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر تصریح کرد: جهاددانشگاهی‌ می‌تواند با استفاده از شرکت‌های تحت حمایت خدماتی همچون مشاوره کسب و کار، هدایت از طریق منتورهای خبره، ارائه آموزش‌های تخصصی مرتبط با زمینه فعالیت شرکت ها، توسعه بازار و شبکه ارائه ارائه دهد و محصولات متناسب با ظرفیت‌های منطقه همچون گردشگری، شیلات، گیاهان دارویی را تولید کند.

احمدی اظهار امیدواری کرد که یکی از سیاست‌های و برنامه‌های اصلی جهاددانشگاهی در سال‌های آتی برای توسعه فناوری‌های جهاد دانشگاهی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد راهبردی و اجرایی است تا ضمن افزایش چابکی و سرعت اجرا موجبات رشد و توسعه بخش خصوصی و کاهش هزینه‌های تمام شده طرح را فراهم کنند؛ لذا بنده به این باور مثبت با همه توان به نوبه خود از این مجموعه در تمام ابعاد جهت توسعه فناوری‌ها و اجرای طرح‌های منحصر به فرد آن در کشور همکاری خواهم کرد.