آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری

اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن بوشهر از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اجازه رهبر معظم انقلاب برای تامین اعتبار پروژه راه آهن این استان که به بن بست خورده بود کار بزرگی در حق مردم است که از سوی رهبر معظم انقلاب انجام گرفت.

به گزارش جنوب استان آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران بوشهری افزود: رهبر معظم انقلاب اجازه تهاتر نفت و برداشت از صندوق توسعه ملی را برای تامین اعتبار پروژه راه آهن بوشهر – شیراز صادر کردند که از ایشان سپاسگزاریم.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت و رئیس سازمان انرژی اتمی که درهفته دولت به استان بوشهر سفر کردند اعلام کرد: در این سفرها ارائه خدمات خوبی برای مردم استان بوشهر تصمیم گرفته شده است و بزودی آثار و برکات آنها را می بینیم.

صفایی بوشهری گفت: همچنین تصمیم گیری در ارتباط با آب شرب، بزرگراه های بوشهر – شیراز  و بوشهر – دیر و توسعه پوشش صدا و سیما، سرعت بخشی در اجرای سدها و پروژه های آبخیزداری در استان بوشهر انجام شده است.

وی تاکید کرد: این اقدام‌ها تجلی دولت مردمی و انقلابی در کشور است.

امام جمعه بوشهر با یادآوری ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس افزود: رئیسعلی دلواری ستاره پرفروغ بی غروب مبارزه با استعمار است که در مبارزه ضداستبدادی و  ضد استعماری ایستاد و حماسه آفرید.

صفایی بوشهری ادامه داد: درحالی که دولت مرکزی در آن روزگار به دنبال خوش گذرانی ها و جهالت‌های خود زیر بیرق انگلیس زندگی می کردند رئیسعلی دلواری یک تنه در  تنگستان به رهبری علما قیام کرد و قامت استعمار پیر انگلیس را در استان بوشهر درهم شکست.

وی تاکید کرد: شهید رئیسعلی دلواری برای ما یک الگو است که براساس مکتب اسلام، اهل بیت و اطاعت از علما حرکت کنیم و اجازه ندهیم بیگانه‌ای به ایران اسلامی تجاوز کند.

امام جمعه بوشهر گفت: رئیسعلی دلواری الگوی جهاد نظامی و جهاد تبیین است.

صفایی بوشهری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب که “امر به معروف و نهی از منکر موجب نجات و کمال انسان می شود”  ادامه داد: معروف به معنی انجام کار پسندیده، ارزشمند، الهی، انسانی و برای جامعه مفید است که در برخی مواقع به فراموشی سپرده می شود و آمر به معروف اقدام به تذکر می کند همچنین ناهی از منکر نیز مساله ای را که باعث سقوط انسان و جامعه می شود را تذکر می دهد.

وی با تاکید براینکه اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خدا است گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند کار خدایی و وصل خدایی پیدا می‌کند و پرداختن صحیح به این ۲ فریضه الهی جزو واجبات، بسیار موثر و در سلامت، پالایش و رشد جامعه مفید است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پدیده‌ای الهی، دلسوزانه، خیرخواهانه و انسانی است که باید به شکلی صحیح و قانونی در جامعه نهادینه شود تا شاهد برخوردهای خشن و توهین آمیز با آمران به معروف و ناهیان از منکر نباشیم.

وی افزود: اما بعضی مواقع دیده می شود به افرادی که برحسب قانون باکمال متانت و ادب اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند برخوردهای نامناسب می شود و حتی در برخی از شهرها برخوردهای نامناسب، خشن و توهین آمیز با همسر و فرزند شهید می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: کسانی که در رابطه  با مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حجاب و عفاف امر به معروف می‌کنند چیزی جز خیر فرد مقابل را نمی‌خواهد و هدف انجام وظیفه است و نباید با این افراد برخورد خشن و توهین آمیز شود.

وی تاکید کرد: هرگونه برخورد خشن و نامناسب با آمران به معروف و ناهیان از منکر از طرف جامعه محکوم می شود.

صفایی بوشهرسی با گرامیداشت هفته تعاون و پدافند غیرعامل گفت: تعاون سطحی موثر و مفید برای رشد اقتصادی و پدافند غیر عامل خط اول مقاومت درعرصه دفاع نظامی است .