مدیر مخابرات منطقه بوشهر:

۱۰ روستای استان بوشهر به فیبر نوری مجهز شدند

رئیس شورای اسلامی بخش سیراف و نایب رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو پیش از این گزارشی به رسانه ها ارسال کرده بودند، که بعضا برخی از منازل 3 سال بعد از سرقت کابل تلفن ، همچنان دسترسی به خط ثابت ندارند.

به گزارش جنوب استان، علی مهرپویا مدیر مخابرات منطقه بوشهر شنبه ۲۶ آذر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: پارسال ۱۶۷۰ میلیارد ریال در پروژهای مختلف مخابراتی استان بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی با محوریت توزیع عادلانه در شهرستان‌ها و روستاهای استان اجرایی و پهنای باند در ورودی همه شهرستان‌های استان انجام شد.


رئیس شورای اسلامی بخش سیراف و نایب رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو پیش از این گزارشی به رسانه ها ارسال کرده بودند، که بعضا برخی از منازل ۳ سال بعد از سرقت کابل تلفن ، همچنان دسترسی به خط ثابت ندارند.

بهمنی در ادامه گفت: بستر فیبر در مخابرات شیرینو مهیا است اما این خدمت فقط به شرکت های مستقر در منطقه ارائه شده و مردم از آن بی بهره اند، این در حالیست که شعار دولت – “دولت” در خدمت “مردم” و خدمت به محرومین است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اما در مورد تکرار مساله سرقت کابل‌های مسی و رساندن فیبر نوری به در منازل شیرینوی کنگان، اعلام کرد:  در زمان حاضر شهرهای ۴۰ گانه استان در اولویت اجرای این زیر ساخت ارتباطی هستند اما با توجه به جمعیت بالای شیرینو اگر به شهر تبدیل شود در این اولویت‌بندی جای می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط:

جنوب استان: سرقت کابل‌های تلفن، صدای مردم بندر شیرینو درآورد

 

او با تاکید بر اهمیت توسعه فیبرنوری برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت اضافه کرد: پارسال پروژه بزرگ فیبرنوری در شهرستان‌های عسلویه و کنگان انجام شد که به تناسب آن تمام پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به فیبرنوری متصل شدند؛ در نتیجه این پروژه علاوه بر دریافت خدمات پایدار و با کیفیت صنایع، شهرها و روستاهای در مسیر نیز از خدمات فیبرنوری بهره‌مند شدند.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر تصریح کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در فاز اول پروژه بزرگ فیبرنوریUSO، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۱۰ روستای این استان از محل منابع داخلی هزینه شد. متاسفانه طرح فیبرنوریUSO در سطح کشور در حد پیش‌نویس باقی‌مانده و تامین اعتبار نشده است. از این رو برای اجرای فاز دوم منتظر تائیدیه وزارت ارتباطات هستیم.

به گفته مهر پویا، عامل اصلی خرابی تلفن‌های ثابت در استان بوشهر شبکه‌های فرسوده و قدیمی است؛ به‌منظور حل این معضل همیشگی، از ابتدای سال تاکنون برنامه‌ریزی برای تبدیل تجهیزات مسی قدیمی مخابرات این استان به تجهیزات نوری در شهرهای بوشهر، جم، برازجان، دیّر، دیلم و گناوه انجام شده است و در حال برگرداندن تجهیزات بر روی بستر کابل‌های نوری با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان هستیم. کابل فیبر نوری در مقایسه با کابل مسی، مسافت انتقال و سرعت ، پهنای باند بیشتری را پشتیبانی می‌کند.

او با اشاره به عوامل بازدارنده برای نوسازی شبکه اظهار کرد: حجم بالای کار و از آن مهمتر سودآور نبودن پروژه سبب می‌شود که کار با کندی پیش برود. برای مثال هزینه نوسازی هزار خط تلفن ثابت حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد اما درآمد ناشی از این خطوط ماهیانه فقط پنج میلیون تومان است.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اجرایی شدن ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر گفت: امسال پنج کیلومتر فیبرنوری روستایی، ۲۷ کیلومتر فیبرنوری بین شهری و ۱۸ کیلومتر فیبرنوری درون شهرها تاکنون محقق شده است. همچنین بستر فیبرنوری برای اتصال اداره‌ها، سازمانها و ارگان‌ها امسال فراهم شده است و بر اساس تقاضا امکان اتصال وجود دارد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به صرفه نبود قطع کردن خطوط تلفن ثابت گفت: بوشهری‌ها به‌طور متوسط هر ۶ ماه یکبار قبوض تلفن خود را پرداخت می‌کنند؛ مخابرات یک شرکت خصوصی است که از محل درآمدهای خود باید هزینه‌ها را پوشش دهد از این رو پرداخت نشدن به موقع قبوض تعمیرات و نوسازی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

مهرپویا با اشاره به رتبه بیست و هشتم استان بوشهر در پرداخت خطوط ثابت تصریح کرد: مخابرات این استان ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که ۲۱ میلیارد تومان آن مربوط به سازمانهای دولتی و مابقی مربوط به بخش خانگی است.

به گفته او ، بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مخابرات یک ماه پس از پرداخت نشدن صورت حساب به مشترک اخطار داده می‌دهد، اگر مشترک پس از ۱۱ ماه همچنان قبض خود را پرداخت نکند، ما مجاز به تخلیه خط تلفن هستیم.