معاون سیاسی استاندار بوشهر:

مؤلفه‌های فرهنگی در قشر کارگری به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در شهرستان عسلویه باید ضمن وحدت و همدلی، مؤلفه‌های فرهنگی در قشر کارگری به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جنوب استان، اکبر پورات صبح سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر که در شهرستان عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در باور مسئولین استان از مهمترین شوراهای اداری به شمار می‌رود که در استان بوشهر به صورت منظم با حضور و ریاست نماینده ولی فقیه در استان، استاندار محترم و تمامی مسئولین فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر حضور میدانی مدیران ارشد استان بوشهر در سطح شهرستان‌ها و در بین مردم از جمله خصوصیات متمایز دولتمردان دولت سیزدهم است و شورای فرهنگ عمومی از این روحیه مردمی و جهادی دولت همراه بوده، که با عزم جدی پیگیر مصوبات شورا است و تاکنون با هدایت حضرت آیت الله صفایی بوشهری خروجی‌های خوب و ارزنده‌ای داشته است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که حوزه فرهنگ مانند سایر عرصه‌ها نیست که نتیجه اقدامات آن به صورت آنی خودنمایی کرد، ولی نتیجه بخش بودن برنامه‌های فرهنگی سبب می‌شود تا انتظارات مردم در کوتاه مدت حاصل شود.

پورات بیان کرد: فرهنگ مقوله بسیار مهمی است که مواجهه با آن به صورت نگاه و اقدامات سطحی، جامعه را به سمت هدف مطلوب هدایت نمی‌کند، به همین دلیل برنامه ریزی دقیق و منظم در این حوزه امر بسیار مهمی است.

لزوم توجه به تولید محصولات فرهنگی

وی گفت: برگزاری همایش و جشنواره‌های فرهنگی هر چند مفید است ولی اکتفا به آنها مناسب نبوده و توجه به تولید محصول می‌تواند به اثرگذاری بیشتر در جامعه منجر شود.

پورات با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که به صورت جامع و دقیق در خصوص مباحث فرهنگی مطالب مهمی مطرح فرمودند، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی که مطرح فرمودند مسئله حجاب را به صورت ویژه طرح کردند که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اشاره کرد: در شهرستان عسلویه باید ضمن وحدت و همدلی، مؤلفه‌های فرهنگی در قشر کارگری به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها باید تلاش شود مباحث اساسی شهرستان در این شورا احصا و پیگیری شود و مطالبی که دریافت کردیم، نشان از همت و عزم جهادی مسئولین در شهرستان‌ها دارد و تعامل خوبی در سطح استان حاکم است.