جمعیت لامرد چند برابر خواهد شد

امکان اسکان کارکنان عسلویه در شهر جدید لامرد فراهم خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی در استانداری فارس: شهر جدید تابناک با ظرفیت اسکان ۵۴ هزار نفر ساخته می‌شود، با احداث این شهر جدید تاثیر قابل توجهی در رونق لامرد خواهد داشت.

به گزارش جنوب استان، معاون هماهنگی امور عمرانی در استانداری فارس در گفت و گوی با خبرنگاران گفت: در جلسه هیات وزیران به ریاست رئیس جمهور، اساسنامه شرکت عمران شهر جدید تابناک استان فارس در شهرستان لامرد به تصویب رسید.
رضایی با بیان این که راه اندازی شرکت عمران تابناک سال ۱۳۹۹ در شرکت عمران شهر‌های جدید به تصویب رسیده بود افزود: به موجب اساسنامه تصویب شده در هیات وزیران، سرمایه این شرکت یک میلیارد ریال منقسم به ۱۰ هزار سهم صد هزار ریالی و متعلق به شرکت عمران شهر‌های جدید (مادر تخصصی) است.
وی گفت: شهر جدید تابناک با ظرفیت اسکان ۵۴ هزار نفر، در ۷۰۰ هکتار ساخته می‌شود تا سرریز جمعیت شهر‌های مهر و لامرد و همچنین افراد مشغول به کار در مناطق انرژی بر و مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب را در خود جای دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی در استانداری فارس قرار گرفتن لامرد در نزدیکی دریا و وجود منطقه ویژه اقتصادی، معادن نفت و گاز و شرکت‌های صنعتی در این شهرستان را از مزایای در نظر گرفته شده برای ساخت شهر جدید تابناک بیان کرد و ادامه داد: امکان اسکان ساکنان و کارکنان دیگر شهر‌های جنوبی کشور از جمله عسلویه در شهر تابناک فراهم است.
رضایی با بیان این که زمین ساخت این شهر جدید از زمین‌های منابع ملی تامین شده است افزود: سند این زمین از منابع ملی به زیرساخت عمران شهر‌های جدید کشور واگذار می‌شود.
با بیان این که شهر جدید تابناک یک ساختار مدیریتی در قالب هیات مدیره دارد افزود: تا زمان تشکیل هیات مدیره شرکت عمران تابناک، شرکت عمران شهر صدرا کار‌های ساخت این شهر جدید را بر عهده دارد.


پیش از این نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح احداث شهر جدید تابناک در لامرد توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری خبر داده بود:

سید موسی موسوی هفتم مهر در جمع خبرنگاران گفت: احداث شهر جدید تابناک ایده‌ای بود که طرح آن به نمایندگان دور نهم مجلس ارائه و با همراهی وزیر راه و شهرسازی مقدمات آن فراهم و جانمایی نیز انجام شده بود.

نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر، موسوی با اشاره به اینکه اجرای این طرح طی چهارسال گذشته با کندی مواجه شد، گفت: از سرگیری مجدد احداث شهر جدید تابناک، یکی از وعده‌هایی بود که در دوران تبلیغات انتخاباتی به مردم داده بودم.

موسوی خاطرنشان کرد که محل احداث شهر جدید تابناک که تاثیر قابل توجهی در رونق لامرد خواهد گذاشت، در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار و نزدیک به فرودگاه لامرد احداث می‌شود و امکان اسکان ۵۴ هزار نفر در آن پیش‌بینی خواهد شد و زمینه ایجاد هزاران فرصت شغلی را فراهم خواهد کرد.