فرماندار عسلویه

زلزله آسیبی به تأسیسات عسلویه وارد نکرد

در ساعات گذشته برای دومین بار زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۷ دهم ریشتر در عسلویه احساس شد.

 پس از زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر که عصر امروز در شهر پارسیان رخ داد و در عسلویه احساس شد، لحظاتی پیش دوباره پایتخت انرژی کشور لرزید.

ساعت ۲۳ و ۱۳ دقیقه امشب زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۷ دهم ریشتر شهر لامرد استان فارس در نزدیکی استان بوشهر را لرزاند که این زمین لرزه در عسلویه احساس شد.

فرماندار عسلویه گفت:هیچ‌یک از تأسیسات و صنایع مستقر در پارس جنوبی آسیبی ندیدند و همه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه در سرویس تولید و بهره‌برداری هستند.
همه گروه‌های ایمنی و امدادی منطقه در حالت آماده‌باش هستند و خوشبختانه تا این لحظه هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وقوع آسیب و خسارت به تأسیسات و صنایع نداشته‌ایم.
این زمین لرزه به بزرگی پنج ریشتر ساعت ۱۹ و ۲۸ دقیقه امشب در عرض جغرافیایی ۲۷.۲۳۰ شمالی و طول جغرافیایی ۵۳.۰۵۲ شرقی در عمق ۱۱ کیلومتری زمین به مرکزیت شهرستان پارسیان استان هرمزگان ثبت شده است.
زلزله ۵ ریشتری پارسیان خسارتی نداشته است

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان: زلزله ۵ ریشتری امشب که در ساعت ۱۹:۲۷ در مرز شهرستان پارسیان و لامرد رخ داد، خسارتی در پی نداشته است.
ارزیابی از سوی فرمانداری پارسیان و دهیاری های نزدیک به کانون زلزله و نیز واحدهایی از جمعیت هلال احمر صورت گرفته و بحمداله این زلزله ۵ ریشتری خسارتی در پی نداشته است.
این زلزله در کیش نیز احساس شده که بررسی ما از سازمان منطقه آزاد کیش نیز حاکی از عدم وجود خسارتی در این منطقه است.
به گفته وی، زیرساخت ها در روستاهای نزدیک به کانون زلزله نیز برقرار است.