به داد مردم برسید

مصائب شهروندان شهرستان عسلویه در نبود ادارات

با وجود گذشت ۱۱ سال از استقرار فرمانداری در مرکز شهرستان هنوز عسلویه استقلال لازم را کسب نکرده و برخی از ادارات در این شهرستان یا مستقر نشده یا به صورت نمایندگی فعالیت می کنند.

شهر عسلویه اگر چه از سال ۱۳۹۱ از کنگان منفک شد و به سطح شهرستان ارتقاء یافت ، اما گذشت ۱۱ سال ظاهرا برای استقلال اداریش کافی نبوده است، و به همین دلیل هم هنوز شهروندانش برای انجام بخشی از کارهای اجرایی و اداریشان باید به ادارات کنگان مراجعه کنند.

براساس چارت تشکیلاتی در صورتی که بخشی به سطح شهرستان ارتقاء می یابد ، می بایست زیر ساخت های مورد نیاز آن فراهم شود تا به عنوان یک شهرستان جداگانه قادر به جذب اعتبار و یا بدون وابستگی به شهرستان دیگر در انجام امور مستقل باشد.

برای این منظور استقرار و وجود اداره در هر شهرستانی نیاز است که از این طریق امور رسیدگی و تخصیص و جذب اعتبار صورت بگیرد.

برخی از ادارات که به صورت نمایندگی فعالیت دارند یک کارشناس به عنوان مسئول و انجام دهنده کارها در این شهر می باشد ، فرد کارشناس قدرت اجرایی برای دریافت و جذب اعتبار ندارد و همچنین کارشناس مربوطه اختیارات یک مدیر و رییس را ندارد و باز هم برای تصمیم گیری هایش وابسته به روسای ادارات کنگان یا استان می باشد.

شهر عسلویه در دی ماه ۱۳۹۱ از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد، با وجود گذشت ۱۱ سال از استقرار فرمانداری در مرکز شهرستان عسلویه هنوز برخی از ادارات نظیر، اداره اوقاف و امور خیریه، پزشکی قانونی، پلیس راه ، اداره انتقال خون، اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری، شیلات و چند اداره و نهاد دیگر در این شهرستان یا مستقر نشده یا به صورت نمایندگی فعالیت می کنند که می توان به پایگاه دریابانی، اداره استاندارد، بنیاد مسکن هم اشاره کرد.

متاسفانه شهرستان عسلویه به دلایل مختلف در ادوار گذشته همیشه دچار بی مهری ها بوده و باید گفت که؛ محرومیت و عدم توسعه متوازن عسلویه زیر قطب اقتصادی بودن آن پنهان نگاه داشته شده است.

علی رغم تلاش های بسیار و درخواستهای مکرر از سوی مسئولان محلی و مردم شهرستان هنوز این ادارات مستقل در شهرستان مستقر نشده است.

پیشنهاد می گردد در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه بیش از پیش شهرستان با استفاده از استقرار ادارات در این شهرستان تلاش کنیم.