نماینده دشتستان:

از دولتی که شعار مبارزه با فساد می دهد انتظار بیشتری داشتیم / بانک‌ها به مردم زور نگویند

رضایی، نماینده دشتستان در مجلس: بانک‌ها به مردم زور نگویند/ انتقاد از گرانی‌ها/ وزارت ورزش رهاست/ از دولتی که شعار مبارزه با فساد می دهد انتظار بیشتری داشتیم/ با باندهای مخوف برخورد کنید/ دفاع از حقوق معلمان، نیروهای شرکتی و بازنشستگان/ مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخورد با فساد از دولت آقای رئیسی انتظار بیشتری می رفت، تاکید کرد: دولت مسئله ساماندهی کارکنان شرکتی و پیمانکاری دستگاه‌ها و نیروهای ارکان ثالث صنعت نفت، همسان سازی حقوق بازنشستگان و صندوق های ورشکسته بازنشستگی، بیکاری فارغ التحصیلان و رتبه بندی معلمان را حل کند.

دکتر ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۹خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: دشمنی دشمن کم نشده است بلکه از حالت کلاسیک به ترکیبی یعنی استفاده از همه ابزارها تغییر پیدا کرده است.

دشمن امید مردم را هدف گرفته است

رئیس کمیته جنگ نرم مجلس ادامه داد: هدف نهایی دشمن در حمله ترکیبی؛ مشروعیت زدایی و ایجاد شکاف میان مردم و نظام، ناامید سازی ملت ایران و فروپاشی اجتماعی و سیاسی کشور و البته اشغال و تجزیه ایران بدون مداخله مستقیم است، در این شرایط که دشمن امید مردم را هدف گرفته است؛ همه باید هوشیار باشیم.

رضائی با یادآوری این جمله رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «هرکس مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن کار کرده است»، گفت: اولین مخاطب این بیانات ما نمایندگان مجلس هستیم که در سال انتخابات به گونه‌ای سخن نگوییم که موجب ناامیدی و بدبینی مردم شود؛ به خاطر جذب رای هر کاری نکنیم و خلاف مصالح ملت رفتار نکنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: متولی اصلی امیدآفرینی دولت و قوه مجریه است. دولت اگر چه کارهای بزرگی در داخل و خارج از کشور آغاز کرده است اما آثار بسیاری از اقدامات دولت در زندگی روزمره و سفره مردم خود را نشان نداده است.

به داد مستضعفین و محرومین برسید!

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی‌ها، بیان کرد: مردم از گرانی و تورم رنج می‌برند ، بسیاری از کالاها و اجناس روزانه گران و گران‌ترمی شود؛ مرغ ۶۰ تومانی ابتدای امسال، امروز به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است، گوشت از سال گذشته تا الان ۳ برابر و لبنیات دو برابر شده است. به داد مردم، مستضعفین و محرومین برسید!

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور در مجلس مبنی بر مسئله محوری در برنامه هفتم گفت: اولین مخاطب این مطلب دقیق و درست خود ایشان و دولت ایشان است.

دولت مسائل محوری کشور را حل کند

رضائی تاکید کرد: دولت مسئله ساماندهی کارکنان شرکتی و پیمانکاری دستگاه‌ها و نیروهای ارکان ثالث صنعت نفت، همسان سازی حقوق بازنشستگان و صندوق های ورشکسته بازنشستگی، بیکاری فارغ التحصیلان و رتبه بندی معلمان را حل کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه بعد از گذشت سه ماه از سال هنوز اقدام و برنامه خاصی از سوی دولت در موضوع مهار تورم و رشد تولید ندیدیم، خطاب به دولتمردان گفت: مسئله آرد و نان را حل کنید؛ این موضوع در شان ملت نیست که در صف‌های نان قرار بگیرند. مسئله گندمکاران را حل کنید؛ این زیبنده دولت و کشور نیست که می گویند که ظرف ۲۴ ساعت پول کشاورز را می‌دهیم، اما هفته‌ها گذشته است و مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است.

وضعیت خرمای دشتستان مناسب نیست

نماینده دشتستان در مجلس با بیان اینکه کشاورزی کشور حال و روز خوبی ندارد عنوان کرد: به داد کشاورزی برسید! وضعیت کشاورزی کشور از جمله خرمای دشتستان مناسب نیست.

وی با تاکید بر لزوم علاج مسئله خودرو و نیز نظام بانکی در کشور، افزود: بانک ها را به خط کنید تا مشکلات مردم را حل کنند و به مردم زور نگویند!

رضائی با تاکید بر اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت اظهار داشت: مسئله مدارس تخریبی را حل کنید؛ در دشتستان بیش از ۵۰۰ کلاس تخریبی وجود دارد؛ مسئله عشایر را حل کنید، عشایر در دشتستان حتی آب هم ندارند.

وی با انتقاد از وضعیت ورزش کشور، تصریح کرد: وزارت ورزش رهاست، امیدوارم دولت پیام امروز مجلس را درک کند.

از دولت رئیسی بیش از این برای برخورد با مفاسد انتظار داریم

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به برخوردهای قاطع دستگاه قضا، مطرح کرد: از برخوردهای قاطع قوه قضائیه و دادگستری استان بوشهر در برخورد با مفسدان اقتصادی و مدیران مسئله دار چند شرکت دولتی تشکر می کنم اما آیا نمی شد جلوی آنها را گرفت؟

وی ادامه داد: در مجلس هم گفته بودیم، در کمیسیون امنیت ملی به وزیر مربوطه هشدار داده بودیم و به معاون وی تذکر دادیم که جلوی این مدیران را بگیرید و اینها را منصوب نکنید. جلوی افراد ناکارآمد و معلوم الحال را بگیرید! آنها توجه نکردند و بهانه آوردند. خیلی صریح گفتیم که باند ناسالم را کنار بگذارید. افراد باندی که به دنبال منافع خودشان هستند را منصوب نکنید؛ اما توجهی نکردند تا امروز قوه قضاییه ورود کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفاسد اقتصادی در پارس جنوبی، تصریح کرد: از دولت آقای رئیسی که شعار مبارزه با فساد را داده است، بیش از این برای برخورد با مفاسد انتظار داریم. رودربایستی را کنار بگذارید!

وی ادامه داد: امروز هم دلسوزانه هشدار می‌دهیم، اگر با باندهای مخوفی که در برخی از دستگاه‌ها به خصوص در بنگاه‌های اقتصادی رخنه کرده اند، برخورد نشود، همچنان منتظر حیف و میل بیت المال و بازداشت ها و برخوردهای دیگر باشید.

رضایی در پایان اضافه کرد: صدای مردم و صدای جوانان مظلوم استان بوشهر را بشنوید که داد آنها بلند است و از این وضعیت شاکی هستند.