امام جمعه عسلویه:

شورای راهبردی پتروشیمی به عسلویه توجه ویژه کند

هاشمی نژاد، امام جمعه عسلویه بر توجه ویژه شورای راهبردی پتروشیمی در کمک به حل مشکلات مردم عسلویه تاکید کرد.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در سخنانی با تبریک عید فرخنده غدیر گفت: خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر اینکه این روز را عید دانسته و عظمت آن‌را را شناخته است.

امام جمعه عسلویه افزود: روز عید غدیر، عید بزرگ خدا است و راجع به هیچ عیدی این جمله گفته نشده است و پیامبر (ص) فرمود: برترین و بالاترین و والاترین عید امت من عید غدیر است.

وی اضافه کرد: سخن درباره غدیر زیاد است درباره کلمه مولا در سخن من کنت مولا فهذا علی مولا بعضی معنی دیگری کردند و چیزی دیگری برداشت کردند مخالفین و معاندین و آنهایی که فی قلوبهم مرض بود می‌گفتند یعنی اینکه علی را دوست بدارید.

وی گفت: چه عقل سلیمی باور می‌کند بین ۸۰ تا ۱۲۴ هزار نفر در حج الوداع پیامبر در بیابان خشک و گرمای شدید نگه دارد که بگوید علی (ع) را دوست بدارید امر خیلی مهم‌تر از این چیزهاست.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: آیه غدیر چهار بار بر پیامبر نازل شد و به پیامبر مسئولیت داده شد که این پیام را ابلاغ کند و خداوند به او فرمود اگر ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای.

امتداد غدیر ولایت فقیه است

وی ادامه داد: هیچ قومی غدیر را انکار نمی‌کند، غدیر مختص مسلمانان و شیعیان نیست، امامت پناهگاه بشریت است و امتداد غدیر ولایت فقیه است و کسی که ولایت ائمه اطهار را می‌پذیرد باید ولایت فقیه را بپذیرد.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: حضرت آقا بر مسئله ایمان وامید تاکید داشتند، بحث امید آفرینی وظیفه همه ما است، دشمن روی همین دو مسئله سخت کار می‌کند و می‌خواهد ناامیدی ایجاد کند و ایمان مردم و جوانان از بین ببرد.

وی اضافه کرد: سعی دشمن این است که جوانان ایرانی را نامید کند مشکلاتی مثل گرانی و تورم و معیشتی است که همه این عوامل قابل رفع است و دشمن تلاش می‌کند ابزاری برای خاموش کردن نور امید در دل جوانان به کار گیرد در حالی که مشکلات قابل حل هستند.

وی یادآور شد: در برابر مشکلات پدیده‌های ما هم کم نیست پدیده‌های امید آفرین زیاد است دشمن می‌خواهد ما این پدیده‌های امید آفرین را نبینیم.

امام جمعه عسلویه به برخی خدمات دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: آیت الله رئیسی درحالی دولت تحویل گرفت که با کسری بودجه ۶۰۰ هزار میلیاردی مواجه بود، خزانه کشور خالی بود، کشور درگیر کرونا بود و روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر فوت می‌شدند.

وی ادامه داد: دولت اولویت خود را بر حل مشکلات مردم گذاشت و رشد اقتصادی در حد صفر بود.

وی افزود دولت نزدیک ۵۳ دستاورد در این ۱۶ ماه داشته است که به چند دستاورد مهم آنها رشد اقتصادی چهار درصدی بعد از ده سال، جهش صادرات نفت که ما در صادرات نفت مشکل داشتیم نفت در کشتی روی دریا مانده بود، بالاترین صادرات نفت از سال ۹۷ داشتیم و کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم که کاهش تورم از ۶۰ به ۳۹ درصد، بهره برداری از طرح آب رسانی به ۲ هزار و ۵۰۰ روستای کشور بعد از ۱۳ سال، اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال و آزادی پول‌های بلوکه شده در عراق اینها بخشی از دستاوردهای مهم دولت است.

شورای راهبردی به عسلویه توجه کند

امام جمعه عسلویه با انتقاد از شورای راهبردی گفت: متأسفانه در حق مردم عسلویه جفا، کم لطفی و بی مهری می‌شود شورای راهبردی چهارصد جهیزیه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد سراسر استان درنظر گرفته است چقدر از این به شهرستان عسلویه اختصاص داده‌اند،

وی گفت: عسلویه ۱۸۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد دارد تعداد زیادی خانواده تحت پوشش بهزیستی دارد به چهار شهرستان جنوبی کمک کنند اما عسلویه در اولویت اول باشد ما نمی گوئیم به جاهای دیگر استان کمک نکنند اول اگر سودی ثمره‌ای و خدمتی هست برای مردم عسلویه باشد.

هاشمی نژاد افزود: ۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد مسکن ندارند خانه آنها مخروبه و ترک خورده است و قابل سکونت نیست، خیلی‌ها یخچال و کولر ندارند که باید به این افراد کمک کنید.

امام جمعه عسلویه گفت: من به وزیر نفت عرض کردم قرار شد سه میلیارد به گازکشی خانه‌های اینها اختصاص بدهند وقتی یخچال و کولر ندارند گاز کشی چه فایده دارد بخش عمده امنیت این تأسیسات برعهده مردم عسلویه است.

و این مردم نجیب و مهمان واز هستند ماهی گیری شأن مشکل پیدا کرده ۶۰ مایل باید بروند برای صید چون آب دریا آلوده شده، کشاورزی از بین رفته، دامداری از بین رفته باید به این مردم کمک کنند.

امام جمعه عسلویه افزود مسئولین در برنامه‌های غدیر حضور کمرنگی داشتند که این مورد گلایه هست و مسئولین باید در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی حضور فعال داشته باشند، مسئول در دولت مردمی و انقلابی باید بین مردم باشد اگر نباشد با سیاست این دولت سازگار نیست.