رئیس شورای اسلامی بخش سیراف خواستار تعامل صنایع، نفت، گاز و پتروشیمی برای زیرساخت ها شد

بهمنی، رئیس شورای اسلامی بخش سیراف آلایندگی هوا در منطقه پارس جنوبی را سبب بروز مشکلات زیست محیطی و زیرساختی دانست و خواستار تعامل صنایع، نفت، گاز و پتروشیمی برای تأمین آب شرب، فضای سبز و مصرفی شهروندان جنوب استان شد.

بهمنی با اشاره به نقش و جایگاه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها اظهار داشت: شوراهای اسلامی در شهرها به عنوان پارلمان محلی حلقه‌ای واسط در پیگیری مطالبات و خواسته‌های شهروندان هستند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نماد مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شوند گفت: انتظار می‌رود شوراهای اسلامی با برنامه محوری در راستای توسعه و عمران شهرها گام موثر بردارند.

وی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در شوراهای شهر و روستاهای استان بوشهر افزود: برای مدیریت شهرها باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شورای شهر و روستا و شهرداری‌ و دهیاری ها تدوین شود.

رئیس شورای اسلامی بخش سیراف تصریح کرد: شوراها و دهیاری ها در راستای جهاد تبیین باید گزارش عملکرد و اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند.

بهمنی در ادامه گفت: علی‌رغم ظرفیت‌های فراوانی که در کنار شیرینو قرار گرفته است، این دهستان با کمبود جدی امکانات روبرو است و انتظار می‌رود که مدیران صنایع و مسئولین توجه بیشتری به مسائل و مشکلات داشته باشند.

بهمنی با برشمردن ظرفیت‌های گردشگری و حضور صنایع نفت و گاز در منطقه خاطرنشان کرد: عسلویه با ظرفیت‌های مهم در عرصه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زایی می‌تواند به قطب گردشگری صنعتی کشور و استان بوشهر تبدیل شود و این مهم زمینه درآمدزایی پایدار برای شهرداری،دهیاری ها و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به آلودگی هوا در منطقه پارس جنوبی و شهرهای همجوار بر ضرورت توسعه فضای سبز در منطقه تأکید کرد و افزود: آلایندگی هوا در منطقه پارس جنوبی مشکلات زیست محیطی و زیرساختی فراهم کرده است که توسعه طرح‌های مقابله با الایندگی یک ضرورت است و باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی بخش سیراف با اشاره به کمبود آب شرب و آبیاری فضای سبز در شیرینو خواستار تعامل بیشتر صنایع، نفت، گاز و پتروشیمی برای تأمین آب فضای سبز و مصرفی شهروندان شیرینویی شد.