مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه آماده راه‌اندازی شد

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه به عنوان یکی از بسترهای مهم برای توسعه ظرفیت دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آماده راه اندازی شد.

رحمن دشتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه با مشارکت منطقه‌ ویژه اقتصادی انرژی پارس و وزارت نفت راه‌اندازی می شود و در مرحله نخست شرایط برای استقرار ۹ شرکت دانش بنیان فراهم شده است.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در پارک و سایر شرکت‌های داوطلب فعالیت در مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه می توانند درخواست خود را در پارک علم و فناوری خلیج فارس به ثبت رسانند.

دشتی ادامه داد: این مرکز می تواند بسترساز ارتباط موثر و پایدار واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر با صنایع نفت، ‌گاز و پتروشیمی باشد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر اکنون۱۶۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور فعال است که از این شمار ۲۷ واحد دانش بنیان و ۱۲ شرکت خلاق محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر افزود: واحدهای یاد شده با شناخت دقیق از نیازهای این استان در حوزه مختلف موفق به تولیداتی ارزشمند و دانش بنیان شدند.

دشتی افزود: شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان در شرایط تحریمی به عنوان پل ارتباطی موثر بین صنعت و دانشگاه می‌توانند ارمغان آور تامین نیازهای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده از توان و ظرفیت متخصصان داخلی باشند.

وی یادآور شد: با به ثمر رسیدن افق‌های ترسیم شده در استان و برنامه‌های پارک علم و فناوری خلیج فارس شاهد افزایش قابل توجه اشتغال مولد در حوزه دانش بنیان استان خواهیم بود.

درحال حاضر ۶مرکز رشد در شهرهای گناوه، دشتستان، دشتی، تنگستان، بوشهر و مرکز رشد مشترک با دانشگاه خلیج فارس فعال هستند، که با اضافه شدن مرکز رشد عسلویه و مرکز رشد مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، تعداد مراکز به ۸ مرکز افزایش می یابد.