به نقل از بستان نیوز

فرمانداری عسلویه یک سال بدون معاون عمرانی / پروژه‌های راکد مدیر نمی‌خواهد؟!

شهرستان عسلویه که با عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود اما مدت یک سال است که فرمانداری آن فاقد معاون عمرانی است.

شهرستان عسلویه که با عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود اما مدت یک سال است که فرمانداری آن فاقد معاون عمرانی است.
از مرداد ماه سال گذشته تاکنون هیچ فردی به سمت معاون عمرانی در فرمانداری عسلویه معرفی نشده است و هرچند هیچگاه هیچ نهادی درباره وضعیت معاونت عمرانی فرمانداری شفاف سازی نکرد ولی مورد عجیب تر این است که در این مدت یک ساله هیچ فردی بعنوان سرپرست این مسئولیت مهم در عسلویع معرفی نشده است.

حتی اگر در این مدت این یک سال ماه هم یک سرپرست انتخاب می شد، باز هم طبق قانون تنها شش ماه می تواند این مسئولیت را داشته باشد زیرا بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری سرپرستی سازمان ها و ادارات دولتی یک دوره سه ماهه بوده که یک دوره نیز قابل تمدید است و پس از آن وجاهت قانونی ندارد.

بر اساس تعریف قانون، معاونت عمرانی به عنوان یکی از معاونت های زیرمجموعه فرماندار، اختیارات، وظایف و مسئولیت هایی مهمی زیادی بویژه در بخش نظارتی در امر شوراهای شهر و روستا، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و  پروژه های عمرانی دارد که نبودش می تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورده و عاملی بر نابسامانی های شهری باشد.

برای عسلویه زیبنده نیست که فرمانداریش یک سال معاونت عمرانی نداشته باشد بلکه در این مدت هیچ واکنش یا پیگیری از سوی رسانه ها یا پاسخگویی از سوی مسئولان انجام نشده باشد تا این تصور پیش آید که بود و نبود معاون عمرانی در فرمانداری عسلویه نقش تاثیرگذاری در توسعه شهر ندارد.

استاندار و نماینده مردم در مجلس باید دلیل این بی توجهی به حوزه مسئولیتش را پیگیری کند یا فرماندار عسلویه این سوال را پاسخ دهد تاکنون چه اقدامی درباره تعیین تکلیف مسئولیت معاونت عمرانی خود انجام داده است؟ و چرا استانداری بوشهر تاکنون توجهی به این موضوع نکرده است؟

قطعا انتصاب یک معاون عمرانی متخصص، کاربلد، آشنا با قوانین، بدون وابستگی حزبی و جناحی و از همه مهمتر پاسخگو بودن به افکار عمومی و رسانه ها می تواند بسیاری از مشکلات شهرستان عسلویه را برای پیشبرد برنامه های توسعه اش حل کند./ بستان نیوز