نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:

تکمیل زنجیره ارزش صنعت آبزی پروری در جنوب استان بوشهر

احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش صنعت آبزی پروری در جنوب استان بوشهر تاکید کرد.

حجت الاسلام موسی احمدی اظهار داشت: شهرستان های جنوبی استان بوشهر علاوه بر ظرفیت های حوزه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی، پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی و آبزی پروری نیز دارند که نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی افزود: شهرستان های دیر و دشتی در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل جایگاه ویژه ای در کشور دارند و اگر صنایع تبدیلی و بسته بندی مرتبط توسعه پیدا کنند به نتایج خوبی می رسیم.

نماینده دیر، گنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پرورش آبزیان به ویژه پرورش میگو و ماهی در قفس از ظرفیت های کم نظیر شهرستان دیر است که اکنون ۴۵۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو، شناسایی شده و بزودی وارد مدار می شوند.

احمدی تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش صنعت آبزی پروری در جنوب استان مورد توجه و تاکید قرار دارد و در این مسیر اهتمام جدی داریم.

وی ابراز داشت: استخدام نیروهای بومی جنوب استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از دغدغه های مسئولان است که پیگیری زیادی در این راستا داشته ایم.

احمدی خاطر نشان کرد: جذب اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر نیز از دیگر موارد مهم برای استان است و نباید در این زمینه اهمال و کم کاری شود.