مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر

افتتاح و اجرای ۱۱هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی و ورزشی در یک سال

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: با رایزنی‌های انجام شده رهاورد دور دوم سفر رئیس جمهور برای دانش آموزان این استان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ابراهیم احمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ما اظهار کرد: قرار است با این میزان اعتبار مصوب شده ۱۵۳ کلاس درس نیمه تمام در قالب ۱۵ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به دانش آموزان هدیه داده شود.

وی افزود: همچنین احداث ۷۵ کلاس درس در قالب پنج مدرسه در مناطق مختلف استان بوشهر از دیگر موارد این مصوبه سفر استانی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: براساس این مصوبه احداث یک استخر دانش آموزی نیز در دستور کار دارد که تلاش می شود با جذب به موقع اعتبارات و احداث این مجموعه‌ها بخشی از مشکلات فضای آموزشی و ورزشی استان برطرف شود.

برگزاری مناقصه ۱۵۰ پروژه آموزشی و ورزشی در استان بوشهر

وی افزود: برگزاری مناقصه ۱۵۰پروژه آموزشی و ورزشی شامل سالن ورزشی و چمن مصنوعی با هشت هزار میلیارد ریال از جمله دیگر رخدادهای مهم در مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر است که از اول سال تاکنون در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۶هزار میلیارد ریال برای احداث ۴۰۰ کلاس و ۲هزار میلیارد ریال نیز برای احداث فضاهای ورزشی هزینه می‌شود.

احمدی ادامه داد: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و باید در مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه احداث و تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر شود.

افتتاح و اجرای ۱۱هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی و ورزشی در یک سال

به گفته احمدی کارهای بزرگی در بخش تامین و احداث فضای آموزشی مدارس استان در دولت سیزدهم در استان بوشهر انجام شد که افتتاح ۴۶ مدرسه با پنج هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ۵۵ پروژه آموزشی با ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رکوردی بی‌سابقه در این استان است.

وی تامین و توزیع ۸۰۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی، کلاسی و آموزشی را از دیگر گام‌های مهم دولت مردمی ایران قوی در استان بوشهر عنوان کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر یادآور شد: پیش بینی می شود همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۴۰۰ کلاس درس در قالب ۲۷ پروژه آموزشی در استان بوشهر تحویل شود.

پرداخت ۸۳ درصد از مطالبات پیمانکاران

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۸۳ درصد از مطالبات پیمانکاران نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان که از سال‌های گذشته برزمین مانده بود با جذب اعتباراتی از ردیف‌های ملی تسویه شد.

احمدی گفت: مجموع مطالبه‌های عقب افتاده پیمانکاران مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان ۱۵۰ میلیارد تومان بود که سندهای آنها از سال‌های گذشته در ذیحسابی این مجموعه معطل مانده و همین امر موجب کاهش توان اجرایی پیمانکاران و پروژه‌های عمرانی شده بود که امروز با تسویه ۸۳ درصد از این مطالبه‌ها عمده مشکلات برطرف شد.