رئیس شورای اسلامی استان بوشهر :

تعیین سهم حق عوارض آلایندگی مهمترین مساله استان بوشهر است

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: تعیین و دریافت سهم حق عوارض آلایندگی مهمترین مطالبه و مساله این استان به شمار می‌رود که تاکنون این سهم و حق اختصاص داده نشده است.

عبدالخالق برزگرزاده اظهارکرد: با توجه به نشستی که با وزیر کشور برگزار شده و مکاتبه‌ای که استاندار بوشهر با مرکز داشته امید می‌رود هرچه زودتر نشستی که برای تعیین حق عوارض آلایندگی باید بین محیط زیست، وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط برگزار شود تشکیل و حق آلایندگی که حق استان است به صورت کامل پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به مبلغ بالای حق عوارض آلایندگی انتظار است هرچه زودتر این نشست و کمیته مشترک برای تعیین حق عوارض آلایندگی تشکیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر استان بوشهر تصریح کرد: تعیین حق عوارض آلایندگی به توسعه استان کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: آلودگی محیط زیست و تامین حق آلایندگی و مشکل حمل و نقل دورن شهری از مطالبه‌های عمومی شوراها و شهرداری‌های استان بوشهر است که تاکنون حقوق مردم در این زمینه پرداخت نشده است.

برزگرزاده گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری از دیگر مشکلاتی است که تا محقق نشود نمی‌توان به مطالبه‌های مردمی پاسخ جامع و کامل داده شود.

وی ادامه داد: امروز نبود مدیریت یکپارچه شهری باعث شده تصمیم‌ها در یک جا گرفته نشود و این باعث بروز مشکلاتی شده است.

برزگرزاده همراهی نکردن برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با شورای شهر و روستا را از دیگر مشکلات استان بوشهر عنوان کرد و گفت: برخی از مجموعه‌ها متوجه نیستند که براساس اعلام قانون‌گذار اعضای شوراها بعنوان نمایندگان مردم پیگیر مطالبات آنان هستند.

وی از همراهی نکردن برخی از دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن مسایل و مشکلات منطقه با اعضای شورای شهر و روستا از دیگر مشکلاتی است که باید به آن پرداخته شود.

برزگرزاده با بیان اینکه با تلاش مجموعه اعضای شورای شهر و روستا پیگیر مطالبات محلی هستند گفت: در این زمینه مسایل و مشکلاتی وجود دارد که با توجه به همکاری مجموعه دولت و همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بسیاری از مشکلات برچیده شده است.

وی ادامه داد: برخی از جاها مشکلات و محدودیت‌های اعتباری وجود دارد که با تمهیداتی که مجموعه مدیریتی استان اتخاذ می کنند انتظار می‌رود توسعه استان را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: اعضای شورای شهر و روستا انتظار دارند نظر و عقیده خود را که همان انتظارات مردم است را اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهرها و روستاها آمده اند که با هم فکری و هم افزایی مسایل و مشکلات مردم و منطقه را حل کنند و ایجاد هرگونه اختلال در روند کار مردم پسندیده نیست.

برزگرزاده گفت: در یک بررسی انجام شده از شورای عالی اسلامی کشور نشان می‌دهد طی چند سال اخیر پیشنهادات راهگشایی که باید از سوی این شورا به جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

وی با اشاره به وجود ۴۰ شهر و ۳۹۹ دهیاری در استان بوشهر یادآور شد: شورای اسلامی استان بوشهر متشکل از یک هزار و ۴۶۰ عضو شورای شهر و روستا است.