برگزاری نشست فعالین حوزه رسانه کنگان با مدیرکل ارشاد بوشهر

صبح امروز نشست صمیمی فعالین حوزه رسانه شهرستان کنگان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در این نشست گفت: در حال حاضر تمام پروژه‌های فرهنگی هنری در استان فعال است و همه‌ی آنهایی که به هر دلیلی کار ساخت آنها تعطیل بود روند صعودی  پیشرفت را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: سال گذشته اعتبار بخش تملک دارایی بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری با رایزنی این اداره کل و همکاری فرمانداران این رقم به بیش از ۵۰ میلیارد افزایش یافته که انشاالله شاهد تولی در این راستا خواهیم بود.

افروغ اظهار کرد: “عدالت” شعار و نگاه دولت سیزدهم در همه‌ی امور بوده و این مهم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز وجود دارد زیرا یکی از اولویت‌های رشد و پیشرفت است.

وی بیان کرد: تدوین و برنامه‌ریزی اجرای هفته فرهنگی هر شهرستان یکی دیگر از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  است.

این مقام مسئول ادامه داد: مدیریت مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان یکی از دغدغه‌های اداره کل می‌باشد و به دلیل موفق نبودن در طرح واگذاری به بخش خصوصی، مسئولیت این اماکن همانند گذشته به نیروهای متخصص اداری واگذار شده است.

افروغ گفت: آماده هرگونه صدور مجوز برای برگزاری جشنواره، نمایشگاه و کارگاه در چارچوب قانون هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه اداره کل به ادارات شهرستانی یکسان است، افزود: اینامر مستلزم انجام ایفای نقش مجموعه‌ها و مراکز و تعامل است تا بتوانیم شاهد تحولات در آن منطقه باشیم.

افروغ تصریح کرد: همه باید برای فعالیت در هر بخش نسبت به صدور مجوز اقدام کنند.

وی پیشنهاد کرد در منطقه جنوب استان نشریه‌ای تخصصی در حوزه نفت دنبال شود زیرا تحقق این موضوع علاوه بر استان و ملی در عرصه بین‌المللی نیز دیده می‌شود.

افروغ گفت: قطعا از سیاه‌نمایی، تخریب و انتشار مطالب غیر واقعی جلوگیری می‌کنیم و خواهان انعکاس خدمت‌رسانی دولت سیزدهم به مردم هستیم و این از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: از هرگونه مجوز صادر شده توسط اداره کل دفاع خواهیم کرد.

چگونگی تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد، علت تاخیر استعلام در صدور مجوز، توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر، راه‌اندازی سینما در شهرستان کنگان، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، شناسایی، ساماندهی و حمایت از رسانه، برنامه اداره کل استان برای تقویت رسانه،

تدوین برنامه فرهنگی و هنری یک‌ساله توسط اداره شهرستان، آموزش در بخش رسانه و توجه به حوزه فرهنگ و هنر کودکان و نوجوانان از مباحث مطرح شده فعالین رسانه شهرستان کنگان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان بود که وی به همراه معاون فرهنگی و

رسانه‌ای اداره کل، رئیس اداره شهرستان و مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان پاسخگوی موضوعات بودند.