با حضور رییس کل دادگستری استان بوشهر

مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان کنگان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان کنگان با حضور جمعی از مقامات قضایی، اجرایی استان ، اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان برگزار شد.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان کنگان بوشهر که در محل سالن جلسات فرمانداری کنگان برگزار شد، گفت: تکریم ارباب رجوع و مردم‌داری از اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوشهر است.

وی افزود: به همه کارکنان قضایی تاکید شده تعامل با مردم و برخورد انسانی و اسلامی با آنان را سرلوحه امور خود قرار دهد، مسئولین قضایی باید همیشه درب اتاق‌شان بر روی مردم باز باشد و همواره گوش شنوا برای حرف مردم داشته باشند و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد با مردم مدارا کنند و در برخورد با مردم تکریم لازم را رعایت کنند.

مهرانگیز، گفت: مردم دو موضوع را از قاضی نمی‌پذیرند اول برخورد بد و دیگری اینکه قاضی از بی‌طرفی خارج شده باشد.

وی افزود: با وجود چنین مردم با نجابتی مسئولیت ما در انجام وظایف قانونی خویش دوچندان می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت اقدامات درباره احقاق حقوق عامه در استان، گفت: در راستای احقاق حقوق عامه کار‌های انجام نشده بسیاری وجود دارد که از مسئولان قضایی جدید استان انتظار می‌رود نسبت به حقوق عامه بی‌تفاوت نباشند و هر جایی که مربوط به احقاق حق مردم است ورود پیدا کنند تا جایی که اگر مسئولی نیز تخلف کرد پیگیری‌های قانونی و برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم با بیان اهمیت موضوع حقوق عامه و حقوق بیت‌المال، گفت: مسئولین جدید باید نسبت به صیانت از حقوق بیت المال اهتمام ویژه داشته باشند و در هر حوزه قضایی و در هر موضوعی تضییع حقوقی را مشاهده کردند حتما ورود کنند و تا حصول نتیجه موضوعات را پیگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جنوب استان و قرارگیری شرکت‌های بزرگ صنعتی در این ناحیه، اظهار کرد: دستگاه قضایی تمام تلاش خود را در جهت حمایت قانونی و امنیت پایدار در منطقه بکار بگیرند که اجرای قانون و مسئولیت‌های اجتماعی و محیط پیرامونی شرکت‌ها از مصادیق احقاق حقوق عامه و مدیران شرکت‌ها باید این موضوع را مدنظر قرار بدهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: بسیاری از مشکلات مردم که به موضوع حقوق عامه مربوط می‌شود دادستان‌های هر حوزه‌های قضایی باید به آن ورود کنند و تا حصول نتیجه نهایی آن‌ها را پیگیری کند.

مهرانگیز در ادامه با اشاره به کاهش جمعیت کیفری، بیان کرد: قضات سعی کنند تا جایی که قانون اجازه داده است از مجازات جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی به جای حبس استفاده کنند.

وی افزود: مسئولین قضایی از حمایت خانواده زندانیان نیازمند نیز غافل نشوند وحتما از آن‌ها بازدید کنند و مسئولین شهرستان و خیرین را کمک کنند.

وی با اشاره به زمان رسیدگی پرونده‌ها، گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها باید با سرعت و دقت لازم انجام شود و تا جایی که امکان دارد از اطاله دادرسی نیز جلوگیری شود.

وی با بیان لزوم رعایت حفظ حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: مسئولین قضایی باید درخصوص شرح وظایف خود، پیگیری لازم را انجام دهند و در همین راستا به طور مستمر از کلانتری‌ها، پاسگاه ها، بازداشتگا‌ها و مراجع انتظامی بازدید کنند تا عملکرد دستگاه‌های قضایی ارتقا پیدا کند.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان بوشهر از احمدی، دادستان قبلی کنگان تقدیر کرد و موسوی پویا را به عنوان دادستان جدید کنگان معرفی کرد.