ثبت اولین اثر جهانی استان بوشهر؛

کاروانسرای «مشیرالملک» دشتستان ثبت جهانی شد

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای جهانی یونسکو با ثبت جهانی کاروانسرای «مشیرالملک» برازجان موافقت کرد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اجلاسیه شورای یونسکو در ریاض عربستان برگزار و با ثبت جهانی کاروانسرای «مشیرالملک» برازجان موافقت شد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: «کاروانسرای مشیر الملک» برازجان به عنوان اولین اثر جهانی استان بوشهر مورد موافقت شورای جهانی یونسکو قرار گرفته که از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می‌کنم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز گفت: شورای جهانی یونسکو در شهر ریاض عربستان، از روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه تشکیل جلسه داد و علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه شرکت کرد.

اسماعیل سجادی منش تصریح کرد: با تلاش‌های وزارتخانه تعدادی از کاروان‌سراهای کشور برای ثبت جهانی کاندید شده‌اند که با مرمت انجام‌شده در کاروانسرای مشیرالملک برازجان و تلاش‌های این اداره کل، این کاروانسرا در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است که پس از رأی‌گیری اعضای یونسکو، کاروانسرای مشیرالملک برازجان مورد پذیرش قرار گرفت.

سجادی منش اضافه کرد: تا قبل از این، استان بوشهر فاقد اثر ثبت جهانی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: تاکنون ۲۶ اثر از کشورمان در یونسکو ثبت شده است.

سجادی منش اظهار داشت: ثبت جهانی کاروانسرای مشیرالملک برازجان بدون شک در معرفی و جذب گردشگر و معرفی اصالت مردم استان بوشهر و شهرستان دشتستان تأثیر بسزایی خواهد داشت.