حجت‌الاسلام موسی احمدی

ضرورت تغییر نگاه دولت به کالای همراه ملوان

احمدی، نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کالای ملوانی قاچاق نیست و همان‌طور که در نشست اخیر با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کردم، اگر این موضوع محدود و مسدود شود، با پدیده‌ای به مراتب بدتر از «شوتی» روبرو می‌شویم.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور وزیر کشور در استانداری بوشهر تشکیل شد، با قدردانی از نگاه ویژه احمد وحیدی به استان و به‌ویژه جنوب استان بوشهر و سفر او به روستای شیرینو با درخواست و پیگیری‌های قبلی و دستور ارتقای آن به شهر، گفت: تشکیل چنین جلساتی برای تبادل نظر با نخبگان، خبرگان، فرمانداران، ائمه جمعه و فرماندهان نظامی و امنیتی استان به‌منظور رسیدن به نگاه واقعی پیرامون کالای همراه ملوان و دیگر موضوعات؛ از خواسته‌های ما بود که از این بابت از استاندار و وزیر کشور قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام موسی احمدی افزود: ملوانان، صیادان و لنج‌داران در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، پشتیبانی کاملی از نظام و انقلاب داشتند و امروز هم انتظار می‌رود نظام اسلامی تمام قد حامی این عزیزانی باشد که در گرما و شرجی حافظ امنیت و مرزهای کشور هستند.

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به عنوان یک حقوق‌دان در هر دو دولت اخیر مواردی را برای تدوین بهتر لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در جلسه با استاندار، معاون اجرایی و خود رئیس‌جمهور پیشنهاد دادم و با اذعان به وجود ایرادها و اشکالاتی در لایحه اخیر که در مجلس تصویب شد، امیدوارم دولت از نخبگان و خبرگان برای رفع موانع قانونی اقدام کند.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه تأکید کرد: دولت‌ها نتوانسته‌اند برای مرزنشینان جاذبه جدیدی ایجاد کنند تا امروز بتوانند به عنوان جایگزین کالای ملوانی به مرزنشینانی که معاش خانواده خود را از دریا و سفرهای دریایی تأمین می‌کنند، پیشنهاد دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در ادامه بر ضرورت تغییر نگاه دولت به کالای همراه ملوان تأکید کرد و گفت: کالای ملوانی قاچاق نیست و همان‌طور که در نشست اخیر با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کردم، اگر این موضوع محدود و مسدود شود، با پدیده‌ای به مراتب بدتر از «شوتی» روبرو می‌شویم.

موسی احمدی با تبریک هفته ناجا و قدردانی از تلاش نیروهای فراجا، لزوم توجه بیشتر به برخی نقاط مرزی را یادآور شد و اظهار داشت: راه مبارزه با قاچاق مقابله با معیشت مرزنشینان نیست، بلکه باید نظارت را در جاهای دیگر شدید و دقیق کرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر وزیر کشور با خبرهای خوب برای ملوانان و مرزنشینان دریادل استان بوشهر و سراسر کشور همراه باشد.