جوابیه - اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر

جوابیه: مشکلات مدارس عسلویه رفع شود/ لزوم تامین معلم برای کلاس‌ها

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر در خصوص خبر "مشکلات مدارس عسلویه رفع شود/ لزوم تامین معلم برای کلاس‌ها" جوابیه ای صادر کرد.

باسمه تعالی
با توجه به اظهارات حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد امام جمعه محترم شهرستان عسلویه در خطبه های نماز جمعه مورخ ۰۵/۰۸/۱۴۰۲ پیرامون کمبود فضای آموزشی شهرستان عسلویه، توضیحات بشرح ذیل جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی ارائه می شود:
۱- اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر در سراسر نقاط شهری و روستایی استان بویژه در شهرستان های جنوبی (کنگان، دیر، جم وعسلویه) همزمان با آغاز دولت مردمی سیزدهم، نهضت مدرسه سازی را شروع نموده است و تعداد ۶۰ مدرسه شامل ۳۳۲ کلاس درس با زیربنای ۶۱۷۰۰ متر مربع در سطح استان طی سالهای ۱۴۰۱ تا کنون افتتاح نموده و به بهره برداری رسیده است که از این تعداد ۲۸ مدرسه شامل ۲۲۴ کلاس درس با زیربنای ۲۵۰۰۰ متر مربع سهم شهرستانهای کنگان ، دیر ، جم و عسلویه بوده است و سهم شهرستان عسلویه ۵ مدرسه شامل: مدرسه ۱۲ کلاسه جهاد روستای بستانو، مدرسه ۸ کلاسه استثنایی شایستگان روستای بستانو، مدرسه ۶ کلاسه امام علی (ع) روستای مروع، مدرسه ۶ کلاسه فلاح روستای سواحل، مدرسه ۶ کلاسه مالکی نسب روستای سهموی شمالی عملیات اجرایی آن اتمام یافته و تحویل گردیده است. مدرسه ۱۲ کلاسه حضرت فاطمه زهرا (س) عسلویه، مدرسه ۶ کلاسه روستای بندو، هنرستان ۶ کلاسه شهید چمران عسلویه و سالن ورزشی دانش آموزی نخل تقی عسلویه نیز در دست اجرا می باشد که همه پروژه های اشاره شده شهرستان عسلویه (اتمام یافته و در دست اجرا) با پیگیری این اداره کل از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار گردیده است.

۲- در خصوص مدرسه ۶ کلاسه روستای کلات لازم به توضیح است که طی یک ماه گذشته بنا به پیشنهاد مدیر عامل محترم شرکت پتروشیمی جم جهت اتمام عملیات اجرایی پروژه توسط آن شرکت، این اداره کل رضایتمندی خود را در صورت نظارت مستقیم بر روند اجرای پروژه اعلام نموده است و مانعی جهت اجرای آن پروژه توسط شرکت پتروشیمی جم وجود ندارد. همچنین در خصوص تامین اعتبار پروژه ها از محل اعتبارات شورای راهبردی، ذکر این نکته ضروری است که شروع عملیات اجرایی با مشارکت شورای راهبردی، زمانی امکان پذیر است که ابلاغ موافقتنامه یا اعتبار انجام شده باشد و پس از انعقاد موافقتنامه و تامین اعتبار، پروژه های مشارکتی نوسازی مدارس و شورای راهبردی فعال می گردند که مدرسه ۶ کلاسه روستای کلات نیز از جمله این پروژه ها می باشد.

۳-آنچه که مسئولین محترم صاحب تریبون باید مد نظر داشته باشند این است که شورای راهبردی بخشی از اعتبارات ساخت یک مدرسه را متقبل می شود و این سهم حداکثر ۳۵ درصد از اعتبارات تصویبی یک مدرسه می باشد. لازم به توضیح است از آنجایی که تعداد مدارس موجود در ۴ شهرستان جنوبی به اندازه دانش آموزان بومی شهرستان است ولی به جهت استقرار صنعت در جوار شهرستان های جنوبی در ایجاد تراکم مدارس از بابت حضور فرزندان عوامل اجرایی صنعت نیاز فضای آموزشی به شدت احساس می شود. لذا مسئولین محترم شهرستانی مطالبه حق مردم را به این شکل پیگیری نمایند که هر پتروشیمی حداقل طی ۳ سال احداث ۳ مدرسه را به طور کامل متقبل شوند که مشکل کلاس درس فرزندان کارکنان شاغل در صنعت و بومیان محترم منطقه مرتفع گردد.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر


 

پیرو خبر:

مشکلات مدارس عسلویه رفع شود/ لزوم تامین معلم برای کلاس‌ها