پیرو گلایه رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو:

برخورد دادگستری بوشهر با متخلفین مصوبه جذب ۵۰ درصد نیروی بومی

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: دادستان‌های این استان مکلف به برخورد قانونی با مدیرانی شده‌اند که مصوبه بکارگیری ۵۰ درصد نیروهای بومی در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی را رعایت نمی‌کنند.

مهدی مهرانگیز روز دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر “شیرینو” و امام جمعه شهر “سیراف ” در شهرستان کنگان بوشهر اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهور و به استناد مصوبه بکارگیری ۵۰ درصدی بومیان استان بوشهر در شرکت های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به دادستان های استان اعلام شده با حضور در این شرکت‌ها میزان اجرایی شدن این مصوبه را ارزیابی کنند.

وی افزود: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر متناسب با مهارت ها و نیازهای صنعت بایستی در دستور کار مدیران این صنایع قرار گیرد و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: دادستان‌های استان با ورود به شرکت‌های نفتی و گاز و بررسی لیست های استخدامی میزان جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی را مشخص می کنند.

مهرانگیز در خصوص اسناد ثبتی املاک عسلویه و ۱۳ روستایی که موات اعلام شده، گفت: با پیگیری‌هایی که از دادستانی کل کشور انجام شده در صورت اصلاح رای، اراضی از موات خارج و اسناد رسمی صادر می شود.

وی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان یکی از مشکلاتی که با ایشان طرح و خواهان حل آن شدیم موضوع عوارض آلایندگی بود که از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده که رئیس جمهور نیز به استاندار بوشهر دستور پیگیری دادند .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: همچنین موضوع کالای همراه ملوان ( ته لنجی ) به رئیس جمهور اعلام و به ایشان گفته شد که تعداد زیادی از مردم استان بوشهر راه درآمدشان از ماهیگیری و ته لنجی است و اینکه راه درآمد تعداد زیادی از مردم به صورت یکباره قطع شود صحیح نیست.

مهرانگیز بیان کرد: با نظر مثبت رییس جمهور با اولین سفر لنجداران بوشهری به کشورهای حوزه خلیج فارس در قالب کالای همراه ملوان موافقت و مجموعه استان به دنبال کسب مجوز سفر دوم لنجداران هستند.

وی گفت: مسئولان هر چه دارند از مردم است و می بایست برای رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از اولویت های دستگاه قضایی در استان حضور در بین مردم و بررسی مسایل و مشکلات آنها است.

وی ادامه داد: به مسئولان قضایی تاکید شده باید هر آنچه در حوزه قضایی خود می گذرد مطلع باشد و در در خصوص مسائل حقوق عامه و حقوق بیت المال ورود کرده و اهتمام ویژه داشته باشند.


رئیس شورای اسلامی شهرشرینو با اشاره به وضعیت اسفناک اشتغال گفت: چطور می‌شود مسئولین چشمشان به بیکاری جوانان بومی بسته‌اند؟ چرا یک شرکت باید اکثر نیروهای غیر تخصصی به صورت پروازی جذب کند؟ چرا به جوانان بومی شیرینو نگاهی نمی‌شود؟ مردم شیرینو تاکنون میزبان مهربانی برای صنعت بوده‌اند چرا مدیران شرکت‌های مستقر در شیرینو از این مهربانی و نجابت سو استفاده می‌کنند.