امام جمعه عسلویه:

مردم شهرستان عسلویه از عدم پرداخت عوارض آلایندگی گلایه دارند

هاشمی نژاد، امام جمعه عسلویه با اشاره به آلودگی‌های فراوان صنایع در این شهرستان گفت: مردم شهرستان عسلویه از عدم پرداخت عوارض آلایندگی گلایه دارند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ۱۱ هزار نفر در غزه شهید شدند و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کودک به شهادت رسیدند و این رژیم کودک‌کش از هر درنده ای درنده‌تر است.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا این جنایات می‌کند اگر پشتیبانی و حمایت و کمک تسلیحاتی آمریکا نبود در همان هفته اول از بین رفته بود.

امام جمعه عسلویه در خصوص بیمارستان عسلویه بیان کرد: بر اساس بیان فرماندار شهرستان و تماس تلفنی که با استاندار داشتم پیمانکار بیمارستان مشخص شده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد و مشکل درمانی مردم شهرستان به نحو شایسته حل شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خدمت رسانی به مردم شهرستان شتاب بیشتری بگیرد. هفته قبل فرماندار عسلویه چندین مدیرکل دعوت کرد و پیگیر مشکلات شهرستان بود که امیدواریم برای رفع مشکلات کمک کنند.

هاشمی‌نژاد به عدم واریز عوارض آلایندگی اشاره کرد و افزود: عدم پرداخت عوارض آلایندگی برای شهرستان عسلویه یک معضل است و از مسئولین مربوطه می‌خواهیم مجدانه پیگیر باشند.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست هم بررسی کند و در برخی تاییدیه‌ها که به بعضی‌ها دادند تجدید نظر کنند. بعضی شهرستان‌های استان‌های هم‌جوار هم ادعای عوارض آلایندگی دارند و می‌گویند ما هم از آلودگی‌ها متضرر شدیم. عینک درشت‌تری بزنید بررسی کنید حق را باید به حق دار بدهند نه به مدعی.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: هوای چهار شهرستان جنوبی متأثر از آلایندگی است ولی با چشم بدون عینک و یک ذره انصاف می‌توان دید که عسلویه مستحق عوارض آلایندگی است و عسلویه باید دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان و مجریان می‌خواهند تصمیمی بگیرند و باید زودتر اعمال کنند. چرا بحث عوارض متوقف کردید؟ این موضوع مطالبه مردم است و در دیدارهای مردمی ما در بین مردم دهیاران شوراها شهرداران از این عدم پرداخت عوارض آلایندگی گلایه دارند.