رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان:

نشست فعالان قرآنی با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در کنگان

حجت الاسلام علی محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به منظور بررسی فعالیت‌ها، تقویت زیرساخت‌های قرآنی و دیدار با مدیران ارشد استان بوشهر وارد این استان شد.

حجت الاسلام علی محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان با اعلام این خبر گفت: به منظور هم افزائی هرچه بهتر و بیشتر بین نیروهای قرآنی شهرستان اعم از شیعه و سنی، نشستی با حضور جامعه قرآنی کنگان و حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار شد.

در این نشست که حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان، شیخ خلیل افرا، امام جمعه موقت اهل سنت کنگان، مهدی قاسمی معاون سیاسی امنیتی فرماندار کنگان و جمعی از مدیران مراکز قرآنی شیعه و سنی حضور داشتند، حجت الاسلام علی محمدی دبیر برگزاری این نشست، در سخنانی ضمن اعلام آمادگی همه جانبه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان، گزارشی از فعالیت های قرآنی انجام شده طی سال های گذشته را بیان کرد.

در این نشست حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان نیز در سخنانی بر ضرورت ارائه طرحی جامع در زمینه حفظ قرآن کریم اشاره کرد و در ادامه بر اعلام آمادگی خود از برگزاری کلاس های قرآن در شهرستان خبر داد.

در این نشست همچنین خالد خوش خبر، مدیر خانه قرآن فاطمه الزهرا(س) اهل سنت کنگان و صدیقه شیخی، مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالزهرا(س) کنگان هر کدام گزارشی از فعالیت های قرآنی مرکز قرآنی خود ارائه کردند. در ادامه شیخ خلیل افرا، امام جمعه موقت اهل سنت کنگان، در سخنانی ضمن اشاره به آموزش های زیربنایی در مراکز قرآنی بر ضرورت برگزاری دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم تاکید کرد و افزود: معرفی استان بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال گذشته نشان از پتانسیل بالای این استان در حوزه قرآنی دارد و کسب رتبه های برتر توسط حافظان و قاریان قرآن کریم نشان از شایستگی بالای آنها دارد .

در پایان این نشست، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در سخنانی ضمن اشاره به آیه ۱۸۷ سوره مبارکه آل عمران، بر ضرورت تببین فرامین کتاب الهی یعنی قرآن کریم توسط مردم در جامعه خصوصاً اهالی قرآن کرد و افزود: بخشی از اعتبارات دستگاههای کشور به امور فرهنگی و قرآنی اختصاص دارد که می بایست با مطالبه مدیران مراکز قرآنی از دستگاههای مربوطه، این اعتبارات اخذ شود.

دیدار با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، شرکت در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، بازدید از مجموعه قرآنی نیروگاه اتمی بوشهر، حضور در نشست خبری اصحاب رسانه و حضور در آئین افتتاح دارالتحفیظ نورالزهرا (س) روستای چاهکوتاه از جمله برنامه‌های سفر دوروزه حجت‌الاسلام تقی‌زاده به بوشهر محسوب می‌شوند.

نشست با سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، حضور در گردهمایی فعالین قرآنی جامعه اهل سنت شهر کنگان، حضور در دهکده قرآنی چارک و نشست با فعالان قرآنی این روستا و نشست صمیمی با فعالان جامعه قرآنی استان بوشهر برنامه‌های دیگر رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در این سفر به شمار می‌روند.