نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها:

استان ثروتمند بوشهر در حوزه‌های آموزشی و درمانی استانی کم برخورداری است

حسینی با اشاره به ظرفیت‌ها و ثروتمندی استان بوشهر گفت: این استان با وجود داشتن ظرفیت‌های فراوان از نظر امکانات آموزشی و درمانی استان کم برخوردار محسوب می‌شود.

سید محمد حسینی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه دامپروری، کشاورزی و پرورش آبزیان دارای بستر بسیار مناسبی است گفت: با وجود ظرفیت‌های زیاد متاسفانه هنوز در این خصوص اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی افزود: لازم است برای پیگیری اقدمات لازم کارگروهی بین شوراها و نهادهای مربوطه و مراکز خیریه و عام المنفعه مانند بنیاد برکت برای شناسایی و تحقیق و تفحص درخصوص ظرفیت‌های اقتصادی منطقه‌ای تشکیل شود.

حسینی ادامه داد: استان بوشهر به علت همجواری با خلیج فارس دارای ظرفیت پرورش میگو و پرورش آبزیان است و به علت نبود صنایع تبدیلی کمتر از این ظرفیت استفاده شده است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بوشهر ضعف شدیدی در حوزه برخورداری از امکانات آموزشی به ویژه آموزش‌های مذهبی دارد. در این استان روستاهایی وجود دارد که به روستاهای قرآنی معروف هستند. اما متاسفانه از کمترین امکانات آموزشی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: ضعف‌های آموزشی موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شده است. مردم برای ساختن آینده‌ای بهتر برای فرزندان خود به شهرهای با امکانات بهتر مهاجرت می‌کنند و این مسئله پیامدهای زیادی از جمله تخلیه روستاها، افزایش حاشیه نشینی در شهرها و … دارد.

عضو شورای استان بوشهر تصریح کرد: شوراهای اسلامی می‌توانند پل ارتباطی برای شناسایی دانش آموزان کم بضاعت، مناطق محروم و شناسایی طرح‌های پربازده باشند تا به مدون ساختن نتیجه این شناسایی‌ها بتوانند نهادهای مربوط را مجاب به فعالیت در مناطق محروم کنند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: بوشهر باوجود ظرفیت‌های عظیم اقتصادی کمترین امکانات را در حوزه سلامت دارد. عسلویه قطب انرژی کشور محسوب می‌شود ولی متاسفانه از امکانات سلامت محروم است. در این شهرستان بیمارستانی سوانح سوختگی وجود ندارد و افرادی که دچار سوختگی می شوند با مشکل مواجه هستند.