نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه

تجهیز درمانگاه‌های جنوب بوشهر و پیگیری ساخت ۲ بیمارستان

احمدی، نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه ضمن اعلام خبر تأمین اعتبار آمبولانس و ماموگرافی بیمارستان امام خمینی(ره) حوزه انتخابیه خود در آینده نزدیک به تجهیز درمانگاه‌های جنوب بوشهر و پیگیری ساخت ۲بیمارستان جدید نیز اشاره کرد.

نشست مشترک موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با مدیران علوم پزشکی استان بوشهر و بیمارستان کنگان، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، با تخصیص اعتبار برای خرید آمبولانس و دستگاه ماموگرافی این بیمارستان موافقت شد.

در این نشست ابتدا حسن ملکی‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و سیده ‌انسیه سجادی‌زاده رئیس بیمارستان به ضرورت تأمین آمبولانس و دستگاه ماموگرافی برای این بیمارستان پرداختند و سپس موسی احمدی با قدردانی از تلاش این دو مدیر؛ به گزارش جامعی در رابطه با خدمات این بیمارستان پرداخت.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: این بیمارستان با توجه به حضور صنعت در منطقه، بخش قابل ملاحظه‌ای از خدمات خود را به کارکنان وزارت نفت و خانواده‌های آن‌ها اختصاص می‌دهد و علاوه‌بر آن به‌عنوان یک مرکز درمانی جامع در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر به شمار می‌رود.

نماینده جنوب استان بوشهر افزود: هرچند نفت کمک‌های خوبی به‌منظور تجهیز این بیمارستان در این دوره انجام داده است اما نواقص آن و حجم بالای مراجعه‌کنندگان، نیازمند توجه بیشتر به تجهیز آن است.

احمدی ادامه داد: اگرچه دغدغه و پیگیری‌های اصلی ما برای آغاز ساخت بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی جنوب استان است اما نباید از توجه به سایر مراکز درمانی، به‌ویژه بیمارستان کنگان با شرایط خاص خود غافل شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از جزایری‌طهرانی درخواست کرد، با توجه به آنچه گفته شد، ضمن تأمین اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی با خرید آمبولانس و دستگاه ماموگرافی و تجهیزات دیگر موافقت کند و بررسی سایر مطالبات این بیمارستان هم در دستور کار قرار دهد.

جزایری نیز با موافقت با این درخواست و پرداخت آن در ماه جاری از توجه و دغدغه نفت به خدمات اجتماعی و مناطق پیرامونی صنایع خبر داد و گفت: تلاش ما تعامل و همکاری با مسئولان منطقه به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به هم‌وطنان است و در این رابطه نماینده جنوب استان بوشهر همواره پیگیر تحقق مطالبات و تحقق مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

تخصیص اعتبارات بازدید از بیمارستان کنگان پیگیری شد

حسن ملکی‌زاده و سیده‌انسیه سجادی‌زاده به عنوان رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به دعوت حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی راهی تهران شدند تا در نشست مشترک با بابک دارابی مشاور اجتماعی وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نفت، پیگیر تخصیص اعتبارات سفر وی و تیم کارشناسی این وزارتخانه به کنگان و بازدید از بیمارستان این شهر شوند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس در این نشست بر ضرورت تسریع در پرداخت اعتبارات و مصوبات سفرها و جلسات تأکید کرد و گفت: مردم وقتی دود فلرها و آلودگی صنایع، افزایش جمعیت و گرانی املاک و اجناس، و حتی تغییر فرهنگ‌ها و سبک زندگی به‌واسطه حضور صنعت نفت و گاز از سراسر کشور در منطقه خود می‌بینند، حق دارند بپرسند نفت برای ما چه کرده است.

احمدی افزود: خدمت به مردم با حساب و کتاب ریالی و ریاضی محقق نمی‌شود و باید ثمره و شیرینی این خدمت را با تمام وجود حس کنند که یک مصداق آن مراکز درمانی مجهز و پاسخگو به نیازهای آنان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با قدردانی از اقدامات انجام شده نفت در حوزه بهداشت و درمان در منطقه ازجمله مشارکت در ساخت بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی، همچنین بازدید آقای دارابی از بیمارستان‌های امام هادی(ع) دیّر و امام خمینی(ره) کنگان، گفت: در این سفر اعتبارات خوبی برای این ۲ بیمارستان در نظر گرفته شد که بخشی از آن پرداخت شد و بخش دیگری نیازمند پیگیری و تسریع در پرداخت است.

احمدی در پایان تجهیز بیمارستان کنگان را برای جنوب استان بوشهر ضروری دانست و تأکید کرد: افزایش کیفیت خدمات سبب می‌شود تا امید در دل مردم زجرکشیده و دریا دل جنوب استان بوشهر زنده بماند و همچنان مرزبانان امینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جوار صنایع عظیم نفت و گاز باشند.

مدیران علوم پزشکی بوشهر و بیمارستان کنگان نیز در این نشست با اشاره به خدماتی که در بیمارستان کنگان به مردم جنوب استان بوشهر و کارکنان نفت ارائه می‌شود، همچنین قدردانی از دغدغه و پیگیری دلسوزانه نماینده کنگان، دیّر، جم و عسلویه در مجلس، ازتوجه ویژه نفت به مراکز درمانی و به‌ویژه بیمارستان کنگان تشکر و ابراز امیدواری کردند.

درمانگاه‌های جنوب بوشهر تجهیز می‌شود/پیگیری ساخت ۲بیمارستان جدید

نشست بررسی ساخت ۲ بیمارستان جدید در جنوب استان بوشهر و تجیهز درمانگاه‌های در حال ساخت این حوزه انتخابیه با حضور نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این وزارتخانه برگزار شد.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست با سیدحمید جمال‌الدینی سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر ضرورت تسریع و رفع موانع ساخت ۲ بیمارستان جدید حوزه انتخابیه در شهرستان‌های کنگان و عسلویه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی ساخت این دو بیمارستان را برای جنوب استان بوشهر ضروری دانست و گفت: این دو بیمارستان که یکی در دل پایتخت انرژی کشور و دیگری تخصصی و فوق تخصصی است نه تنها نیاز مردم ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر، بلکه نیاز کارکنان صنایع و خانواده‌های آنان و چند شهرستان دیگر در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان را تأمین می‌کند و می‌تواند قطب درمان منطقه باشد.

نماینده کنگان، دیّر، جم و عسلویه همچنین با اشاره به مراکز جامع سلامت در حال ساخت و تکمیل شهرهای بردخون، بنک و سیراف، تجهیز فوری آن‌ها و رفع برخی نواقص سایر مراکز این چهار شهرستان را خواستار شد و افزود: بهبود کیفیت بخش بهداشت و درمان کشور تأثیر بسیاری در رضایت‌مندی مردم از خدمات دولت دارد و باید نسبت به آن توجه ویژه شود چراکه گاهی شاهدیم مردم حاضرند برای سلامتی عزیزان خود ده‌ها میلیون تومان هم هزینه کنند اما پزشک یا امکانات کافی در دسترس آن‌ها قرار ندارد که از دولت مردمی و انقلابی توقع می‌رود این مشکلات را کاهش دهد.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت نیز در این نشست با قدردانی از پیگیری، دغدغه و تعامل خوب نماینده جنوب استان بوشهر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز امیدواری کرد؛ با عزم و اراده‌ای که در دولت وجود دارد و مشارکت و همراهی وزارتخانه‌های نفت و بهداشت، مطالبات مردم پرتلاش این منطقه از کشور برطرف شود.

جمال‌الدینی در پایان تأکید کرد: تجهیز درمانگاه‌ها را پس از تکمیل ساختمان آن‌ها با سرعت انجام می‌دهیم و برای رفع نواقص سایر مراکز درمانی هم با اولویت‌بندی و با توجه به ضرورت نیاز آن‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود./