معاون فرهنگ و ارشاد بوشهر:

مراکز هنری استان بیشتر از توان خود در ارتقا سطح این حوزه تلاش کنند

عباسی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مراکز هنری استان تلاش بیشتری برای گسترش برنامه‌ها و تقویت فعالیت‌ها داشته باشند.

معصومه عباسی در ارتباط با بازدید از آموزشگاه‌ها و موسسات هنری شهرستان‌های کنگان و عسلویه، بیان کرد: مراکز هنری از مجموعه‌های با ظرفیت بالای حوزه فرهنگ و هنر است که نقش تاثیرگذاری در جامعه ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت ترویج حوزه فرهنگ و هنر و ارتقاء سطح کیفی آموزشگاه‌ها آزاد و موسسات هنری همواره در چارچوب قانونی بخش‌نامه‌ها عمل کرده و این مهم را رسالت خود در این راستا می‌دانند.

عباسی افزود: مراکز و مجموعه‌های هنری استان ‌از بدو تاسیس تاکنون برنامه‌های خوب و اثرگذاری را طراحی و برگزار کرده‌اند اما به عنوان بازوان اجرایی ‌فعالیت‌ها باید بیشتر از توان خود در ارتقا سطح این حوزه استان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب چهره‌های شاخص هنری در شهرستان‌ها به فعالیت هنری پرداخته‌اند، ادامه داد: در کنار ترویج بخش‌های مختلف هنر، شناسایی و توانمندسازی ظرفیت‌ها و حمایت از آنها جهت معرفی به عرصه‌های ملی و فراتر از آن یکی از اولویت‌های آموزشگاه‌ها باشد.

عباسی عنوان کرد: بسیاری از آثار برگزیده و برتر در جشنواره‌های و رویدادهای هنری از هنرمندان شهرستان‌ها بوده و این نشان از ظرفیتی دارد که آموزشگاه‌ها و موسسات هنری می‌توانند زمینه شکوفایی آنان را فراهم کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل خاطرنشان کرد: این معاونت در راستای توسعه حوزه هنر، حمایت از مجموعه‌ها و حل مسائل و مشکلات بازدید ماهانه را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند علاوه بر مشاهده نزدیک و دیدار چهره‌به‌چهره، به صورت ویژه تصمیمات اثرگذار را دنبال کند.

موسسه و مرکز مهارت آموزی تجلی سیراف زمین، موسسه و مرکز مهارت آموزی رایانه گستر پیشگامان و آموزشگاه آزاد موسیقی رودکی در شهرستان کنگان و آموزشگاه و مرکز مهارت اموزی هنر نو عسلویه و آموزشگاه آزاد تجسمی صفا در شهرستان عسلویه پنج مراکز هنری بود که معاون هنری و سینمایی به همراه کارشناسان اداره کل از آنها بازدید کردند و مدیران مسئول هر مجموعه به ارائه گزارش و بیان مسائل و مشکلات پرداختند.

لازم به توضیح است در حال حاضر ۱۰۵ آموزشگاه آزاد هنری و ۲۱ مرکز مهارت آموزی در استان بوشهر در زمینه‌های مختلف حوزه هنر فعالیت دارند.