مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

تفاهم‌نامه مشترک همکاری پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امضا شد

اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس از اجرای طرح شهید رییسعلی دلواری در حوزه پدافند غیرعامل برای ارتقای امنیت و آرامش این منطقه خبر داد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، تفاهم‌نامه مشترک همکاری درباره طرح پدافند غیرعامل در منطقه عملیاتی شهید رئیسعلی دلواری، ظهر امروز (یکشنبه، دهم دی‌ماه) با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، وحید زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور پژوهش، فناوری و مهندسی و سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس به‌عنوان فرمانده پدافند غیرعامل این منطقه امضا شد.

“سخاوت اسدی” در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه مشترک همکاری در خصوص طرح پدافند غیرعامل در منطقه ویژه پارس در گفت‌وگو با ایرنا با استراتژیک دانستن این منطقه اظهار کرد: با توجه به شکل گیری صنایع عظیم نفت و گاز کشور که منجر به تشکیل تمدن عظیم صنعتی در منطقه شده است، باید اقدامات اساسی برای مصون سازی آن از هر نوع خطر و ریسکی انجام بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در گذشته، افزود: در گذشته اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شده بود اما کارهای انجام نشده ای هم وجود داشت که می توانست شرایط امنیتی منطقه را دچار بحران کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس با بیان این که در ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم با حمایت های وزیر نفت و پیگیری های جدی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اقدامات ارزشمندی انجام شده است، افزود: در همین مدت چند ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح تعریف شده که بخشی از آن ها اجرا و قسمتی هم در حال اجراست.

اسدی ادامه داد: برای انسجام بخشی به این فعالیت ها سال گذشته رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سفری به منطقه، مشکلات را مشاهده کرده و دستوراتی صادر کردند.

وی با اشاره به پیگیری ها و تلاش های رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با تلاش های انجام گرفته طرح شهید رییسعلی دلواری طراحی و تدوین شد که در نهایت توسط رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ و امروز این طرح تشریح و تفاهم نامه آن امضا شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که بخش قابل توجهی از انرژی، امنیت، آرامش و آسایش مردم به واسطه تولید و ارزآوری برای اقتصاد کشور به این منطقه وابسته است، عنوان کرد: بدنبال انجام یک سری اقدامات منسجم در این منطقه استراتژیک هستیم.

اسدی یکی از مشکلات موجود در منطقه را همجواری و دیوار با دیوار بودن با جامعه شهری عنوان کرد و گفت: این موضوع معایب و محاسنی دارد بنابراین باید برای ایمن کردن زندگی مردم و مصون سازی جامعه شهری اقدامات جدی انجام بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با قدردانی از مردم شهرهای عسلویه و نخل تقی بیان کرد: با اقداماتی که انجام خواهد گرفت شاهد آرامش و آسایش بیشتر ساکنین در این مناطق باشیم.