صدای مردم:

وضعیت نامناسب آنتن‌دهی و اینترنت در شهرهای عسلویه و شیرینو

وضعیت آنتن دهی و اینترنت خطوط تلفن همراه در شهرهای عسلویه و شیرینو به ویژه بخش تاسیسات صنعت به خصوص در فازهای پتروشیمی بسیار بد است.

قطع و اخلال مداوم اینترنت و مشکل آنتن‌دهی موبایل باعث شده تا مردم عسلویه و شیرینو به ویژه کارکنان صنعت در بین این محدوده با چالش‌ها فراوانی دست‌وپنجه نرم کنند.

مردم از خدمات‌دهی نامناسب مخابرات ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

یکی از ساکنان بندر شیرینو به خبرنگار ما می‌گوید: واقعاً از وضعیت ضعیف و بی‌کیفیت آنتن‌دهی خسته شدیم. هر چند مدت یکبار کل روز یا ساعات زیادی از طول روز آنتن به صورت کامل قطع می شود و اگر در این تایم خدایی ناکرده اتفاقی برای عزیزان ما بیوفتد ما قادر به کمک کردن به آنها نیستیم.

وی ادامه می‌دهد: مگر ما در پشتِ کوه زندگی می‌کنیم که باید گوشی‌های خود را بچرخانیم تا آنتن پیدا کنیم؟ بعضی ساعت‌های روز برای اینکه فایلی را ارسال کنیم باید ساعت‌ها منتظر بمانیم.

این روزها ارتباطات به یکی از نیازهای اولیه و ضروری بشر تبدیل شده و تامین بستر لازم و مناسب از سوی دولت ها و نهادها یکی از مهم ترین چالش های جدی این حوزه است.

وضعیت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در حوزه جنوب استان بوشهر همواره با چالش روبرو بوده و در عسلویه به مراتب جدی تر است که حتی صدای کارکنان حوزه صنعت را درآورده و از وضعیت پوشش آنتن دهی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به شدت گلایه مند هستند.

قطعی های مکرر، عدم آنتن دهی زیر سقف و سرعت پایین اینترنت از جمله مشکلاتی است که گریبان گیر بیش از هزاران کارمند و کارگر شده و گویا مسئول یا نهادی نیز پاسخگوی آن نیست.

شرکت مخابرات استان بوشهر و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی اصلی ارتباطات اند که می توانند با همکاری صنعت نسبت به توسعه و ارتقای دکل های تلفن های همراه در منطقه اقدام کنند تا وضعیت این حوزه در پایتخت انرژی کشور بهبود یابد.

نارضایتی از مخابرات با اختلاف زیاد از دیگر بخش‌ها، بیشترین میزان را دارد و تمامی آن به علت قطع و وصل مکرر خطوط تلفن ثابت، آنتن دهی دشوار تلفن‌های همراه و محدودیت در عرضه اشتراک جدید به متقاضیان است.