نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:

آقای اوجی باید حق تضییع شده مردم محروم جنوب استان بوشهر را هرچه سریع‌تر ادا کند

نماینده مردم دیر،کنگان، جم و عسلویه در مجلس با بیان اینکه هنوز توقعات به حق مناطق پیرامون صنایع نفتی و گازی آنطور که باید برآورده نشده است، گفت: از آقای اوجی می‌خواهم با اجرای قانون، حق تضییع شده این مردم محروم را هرچه سریع‌تر ادا کند.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران به عملکرد وزارت نفت در رابطه با انجام مسئولیت‌های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: به‌ یقین طبق قانون مردم مناطق نفت‌خیز حق مسلمی برای بهره‌مندی از مزایای تولید و صادرات نفت دارند و عواید این کار باید به خوبی به آن‌ها برسد و حداقل مشکلات ابتدای آن‌ها همچون جاده، مرکز بهداشتی و درمانی حل شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به وجود پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های عظیم در منطقه باید وظایف خود را در قبال مردم انجام دهند، هرچند اقدامات خوبی ازسوی وزارت نفت انجام شده اما با توجه به میزان محرومیت‌ها و آسیب‌های موجود در منطقه باید این اقدامات دو چندان شده و سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه هنوز توقعات به حق مناطق پیرامون صنایع نفتی و گازی آنطور که باید برآورده نشده است، افزود: مردم عزیز ساکن عسلویه، دیر، جم، کنگان و حتی استان‌هایی مانند خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و… که دارای نفت هستند باید از قانون و وظیفه محوله به دوش وزارت نفت منتفع شوند و وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در این استان‌ها عمل کند تا جایی که مردم تأثیر آن را به خوبی در زندگی رفاهی، آموزشی، بهداشتی و… خود مشاهده کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجا که با پرداخت مطالبات استان بوشهر توسط وزارت نفت بسیاری از مشکلات و محرومیت‌های این استان رفع خواهد شد، از آقای اوجی می‌خواهم با اجرای قانون، حق تضییع شده این مردم محروم را هرچه سریع‌تر ادا کند./