رییس کل دادگستری بوشهر:

استخدام ۵۰درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی تکلیف قانونی است

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی توسط شرکت‌های مستقر تکلیف قانونی است و این اداره کل از پیگیری مطالبات جویندگان کار حمایت می‌کند.

مهدی مهر انگیز روز چهارشنبه در دیدار با مسؤولان و مردم شهرستان عسلویه اظهار کرد: موضوع جذب و استخدام ۵۰ درصدی نیروهای بومی ، پیگیری مطالبات کارگری ، رعایت قوانین کار و کارگری ، رسیدگی به مشکلات شرکت‌های تولیدی و صنعتی که نیاز به حمایت قضایی دارند به طور جد دنبال می شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: احیای حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضائی است و در همین راستا به دادستان شهرستان‌های این استان در این زمینه تاکید شده است.

مهرانگیز یادآور شد: با توجه به وجود شرکت‌های عظیم نفت و گاز در استان بوشهر ، وضعیت آلایندگی‌های این شرکت‌ها و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی آنها بجد رصد و پیگیری می شود.

وی ادامه داد: شرکت های نفت ، گاز و پتروشیمی فعال در استان بوشهر در راستای مسوولیت های اجتماعی باید نسبت به رفع مشکلات و تقویت زیرساخت های توسعه ای مناطق پیرامونی ایفای نقش کنند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مردم شهرستان عسلویه در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش، ورزش، رفاهی و تفریحی مطالبه های جدی دارند.

مهر انگیز با تاکید بر ضرورت حضور مسوولان قضایی بین مردم تصریح کرد: انتقال بی واسطه مشکلات و خواسته‌های مردم باعث تصمیم گیری بهتر مسوولان در اجرای رسالت های خود می شود.

وی افزود: در این دیدار بی واسطه با مردم علاوه بر رسیدگی به درخواست‌های قضائی و حقوقی، مطالبات عمومی مردم این شهر نیز مورد بررسی و دستورات لازم نیز صادر خواهد شد.

مهرانگیز در این سفر از روند اجرای ساختمان دادگستری شهرستان عسلویه بازدید و از نزدیک در جریان روند و پیشرفت این طرح قرار گرفت.